Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YZM302 | YAZILIM KALİTE GÜVENCESİ VE TESTİ | 6 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, yazılım kalite, kalite modelleri, standartlar ve yazılım sektöründe kullanılan yöntemlerin teorik ve pratik bilgi vermektir. |
İçerik: | Yazılım kalite ve güvence giriş. Yazılım kalite ölçütleri. Yazılım kalite güvencesi İnşaat. Konfigürasyon yönetimi. Yazılım doğrulama ve onaylama. Değerlendirme, teftiş ve denetimler. Yazılım süreç iyileştirme modelleri. Yazılım test stratejileri ve test teknikleri. Arıza raporlama ve kaldırma. Yazılım güvenilirlik ölçütleri ve yazılım kalite ölçütleri. Kalite güvencesi modeli. Risk yönetimi. Veri toplama ve bakım. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yazılım sistemlerinin geliştirmesi ve bakımında yapılan çeşitli yazılım kalite güvencesi etkinliklerini açıklayabilme Yazılım testinin kalite güvence sisteminin neden parçası olması gerektiğini açıklayabilme Gereksinim bazlı (kara kutu) ve yapı bazlı (beyaz kutu) test tasarım tekniklerini kullanarak test geliştirebilme Bir proje için birim, bütünleştirme, sistem ve kabul testlerini içeren bir test planı oluşturabilme Yazılım test araçlarını kullanabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Yazılım kalite ve güvencesine giriş | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
2 | - | Yazılım kalite unsurları | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
3 | - | Proje yaşam döngüsü içerisinde yazılım kalitesi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
4 | - | Gereksinimlerden test oluşturulması: eşdeğerlik bölüntülemesi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
5 | - | Gereksinimlerden test oluşturulması: sınır değer analizi, kategori bölüntülemesi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
6 | - | Gereksinimlerden test oluşturulması: durum şemaları, kullanım durumları, karar tabloları, neden sonuç çizgeleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
7 | - | Gereksinimlerden test oluşturulması: durum şemaları, kullanım durumları, karar tabloları, neden sonuç çizgeleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Gereksinimlerden test oluşturulması: Yüklemlerden test oluşturulması | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
10 | - | Gereksinimlerden test oluşturulması: Yüklemlerden test oluşturulması | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
11 | - | Test uygunluğu: kontrol akışı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
12 | - | Test uygunluğu: kontrol akışı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
13 | - | Test uygunluğu: kontrol akışı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
14 | - | Test uygunluğu: kontrol akışı | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
15 | - | Regresyon testi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Foundations of Software Testing, Aditya P. Mathur, 2008, Pearson Education Software Quality Assurance: From Theory to Implementation by Daniel Galin, Addison-Wesley, 2004, ISBN: 0201709457 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively with various stakeholders
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 99 |
Genel Toplam | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |