TR EN

BİTİRME PROJESİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YZM498 BİTİRME PROJESİ II 8 2 1 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu, her öğrencinin tasarımdan uygulama ve teste kadar bir tasarım projesi üzerinde çalıştığı iki derslik son sınıf tasarım dizisindeki ilk derstir. Öğrenciler, teknik ve proje yönetimi konularını takip etmek için danışman(lar)la düzenli olarak görüşürler. Bu son sınıf tasarım projesi kursu, önemli bir yazılım ve/veya bilgisayar bilimi projesini belirlemeyi, tasarlamayı, uygulamayı ve test etmeyi içerir. Projeler, yazılım/bilgisayar mühendisliği ilkelerine uygunluk, tamamlama ve dağıtım açısından değerlendirilir. Proje dokümantasyonu, yazılı raporlar ve sözlü sunumlar gereklidir
İçerik: Bu ders bir proje tasarımı içerir.Ders, proje seçiminden, projenin bitirilmesi ve sunulmasına kadar geçen süreci kapsar. Bu ders öğrencilerin eğitimleri boyunca öğrendiklerini kullanmalarını sağlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Problemi tanımlayabilmek Arka plan araştırması yapabilmek Fizibiliteyi analiz edebilmek İş ve pazarlama konularını dikkate alabilmek Gereksinim özelliklerini geliştirebilme Tasarım kısıtlamalarını tanıyabilme ve ifade edebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
2 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
3 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
4 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
5 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
6 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
7 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
10 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
11 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
12 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
13 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
14 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
15 - Danışmanla toplantı Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with various stakeholders
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 14 7 98
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0