Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GIR402 | GİRİŞİMCİLİK | 8 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Girişimci olma hedefindeki öğrencilere, KOBİ’lere ve çağdaş işletmecilik konuları ile ilgilenenlere yardımcı olma amacını taşımaktadır. Öğrencilere küçük işletme kurma ve yönetme konularında ihtiyaç duyulan temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. İş hayatında başarılı olma yöntemlerini, küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini, küçük işletmelerin kuruluş şekilleri ve yönetimi ile temel işlevleri, sorunları ve çözüm yollarını kavratabilmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, amaçları ve başarı faktörleri, işlevleri, süreci, girişimcilik kültürü, iş, pazarlama, üretim, yönetim ve organizasyon planlaması, yaratıcılık ve yenilikçilik ile ilgili konulara değinilecektir. Ayrıca girişimcilikte bazı güncel konular olan; kadın girişimciliği, sosyal girişimcilik, aile işletmeleri, etik-sosyal sorumluluk ve girişimcilik gibi konular dersin içeriğini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Girişimcilik ile ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olur. |
Bir iş fikrinin ne zaman değerli ve yenilikçi olduğunu ayırt eder. |
Girişimcilik ile ilgili temel kavramlar hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
İş planı ve modeli kurar. |
Bir iş fikri ile ilgili Pazar araştırması, finansal planlama, mal/hizmet üretim planlaması yapabilecek ve iş fikrini etkili bir şekilde sunar. |
Karmaşıklık ve süreklilik arz eden sosyal problemlere yaratıcı çözümler sunarak içerisinde yaşadığı toplumun da refahına ve mutluluğuna önemli ve farklı düzeyde katkıda bulunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Girişimcilik ve Girişimcilik ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatım,Tartışma |
2 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve Dünyada girişimcilik ve tarihi | Anlatım,Tartışma |
3 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Girişimcilik Türleri ve Girişimcilik Kültürü | Anlatım,Tartışma |
4 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Başarılı Girişimcilik Öyküleri | Anlatım,Tartışma |
5 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | İş Fikri Kaynakları, Pazar Araştırması | Anlatım,Tartışma |
6 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Yeni iş fikirleri, Risk Sermayesi ve Diğer Sermaye Bulma Yöntemleri | Anlatım,Tartışma |
7 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Girişim Kurma Süreci | Anlatım,Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Küçük İşletmelerin Yönetim Fonksiyonu ve Yeni Yönetim Yaklaşımları | Anlatım,Tartışma |
10 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Küçük İşletmelerin Üretim Fonksiyonu ve Planlaması | Anlatım,Tartışma |
11 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Küçük İşletmelerin Pazarlama Yapısı, Sorunları ve Pazarlama Teknikleri | Anlatım,Tartışma |
12 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Küçük İşletmelerin İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler Fonksiyonları | Anlatım,Tartışma |
13 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Ülkemizde girişimciliğe destek veren kuruluşlar ve Destek Koşulları | Anlatım,Tartışma |
14 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | İş Planı Hazırlama | Anlatım,Tartışma |
15 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | İş Planı Hazırlama | Anlatım,Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Güney, S. (2008). Girişimcilik, Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular. Ankara: Siyasal Kitabevi. |
Marangoz, M. (2017). Girişimcilik. İstanbul: Beta Yayınları. |
Küçük, O. (2017). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to communicate effectively with various stakeholders
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |