Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MEK401 |
MEKATRONİK SİSTEM TASARIMI |
7 |
2 |
1 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi CANSU NOBERİ-Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT-Dr.Öğr.Üyesi HAYDAR İZZETTİN KEPEKÇİ-Dr.Öğr.Üyesi KENAN ŞENTÜRK-Dr.Öğr.Üyesi SAFAR POURABBAS |
Ders Ön Koşulu |
MEK111 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM
MEK401 - MEKATRONİK SİSTEM TASARIMI
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin Eğitim-öğretim sürecinde edindiği bilgilerle, yeni Mekatronik sistemlerin tasarımını sağlayacak yeteneklerinin artırılması, ve alanları ile ilgili temel ilke ve kavramları bir proje çalışmasında kullanmalarını sağlamak. |
İçerik: |
Mekatronik sistem tasarımında kullanılan temel ilke ve kavramlar ilk üç hafta içerisinde verilir, Çalışılacak konular belirlenir ve kesinleştirilir. Çalışılacak tasarım konularına öğrenci/öğrenciler ile danışmanlar atanır. Dönem içerisinde öğrencilerin 2 ara rapor ve sunum yapması sağlanır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
u dersi alan öğrenciler;
I. Mekatronik mühendisliği alanında problemi tanımlayabilme, çalışma programı hazırlayabilme, projenin teorik bilgi alt yapısını hazırlayabilme, literatür taraması yapabilme. sistemler ile ilgili temel kavramları öğrenebilme, |
II. Mekatronik sistemler ile ilgili tasarım konusu seçebilme, malzeme alet ve cihaz seçebilme, |
III. bir tasarım Projesi sistem analizi yapabilme ve bütçelendirebilme, |
IV. Üretilen Mekatronik sistemlerin test ve denemelerini yapabilme. |
V. Gerçekleştirdiği proje ile ilgili ara ve sonuç raporlarını hazırlayabilme ve uygun şekilde sunabilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Mekatronik tasarım ilkeleri, |
- |
2 |
- |
Proje konusu seçme, proje grupları oluşturma ve bildirme |
- |
3 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
4 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
5 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
6 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
7 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Gelişme raporu değerlendirme |
- |
10 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
11 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
12 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
13 |
- |
Tasarım etkinliği ve gurup toplantıları |
- |
14 |
- |
Gelişme raporu değerlendirme |
- |
15 |
- |
Tasarım sonlandırılması, rapor hazırlama |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Shetty, D., Kolk, R.A., Mechatronics System Design, 2011. |
Proje formları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
6 |
84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
1 |
6 |
6 |
Seminer |
1 |
8 |
8 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
47 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|