Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MAT105 | MATEMATİK I | 1 | 5 | 4 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BAHADIR KOPÇASIZ-Dr.Öğr.Üyesi FERHAT KÜRÜZ-Dr.Öğr.Üyesi ŞEYMA ÇETİN-Dr.Öğr.Üyesi TARIK ARABACI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, reel fonksiyonlar,trigonometrik ve üstel fonksiyonlar,limit ve türev kavramları ve çözümlemeleri,belirsiz ve belirli integral çözüm ve uygulamalarını yapabilmesini öğretmektir. |
İçerik: | Reel Fonksiyonlar,Trigonometrik ve Üstel Fonksiyonlar,Limitler ve Türevlerin Tanım ve Uygulamaları, Belirli ve Belirsiz İntegraller Çözüm ve Uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Fonksiyonları, çeşitlerini tanımlar, özelliklerini açıklar. |
Limit ve sürekliliği bilir, çözümlemelerini yapar. |
Türevi çeşitli teknik problemlerin çözümünde kullanabilir. |
Belirsiz integral ilgili problem çözümlerini yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kaynaklarının hazırlığı | Tanışma, dersin genel çerçevesi, işleniş yöntemleri hakkında bilgilendirme,Kümeler, Sayı kavramı (reel, rasyonel…), Sıralama, Aralıklar, 1. ve 2. Derece Eşitsizlikler, Fonksiyon, Fonksiyon Grafikleri | Anlatım Öneri |
2 | Anlatım planını,konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. | Polinom Fonksiyonları, Rasyonel Fonk., Tam değer Fonk., İşaret Fonk., Fonksiyonların Bileşkesi, Ters Fonksiyon Kavramı,Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Trigonometrik ve Ters Trigonometrik Fonksiyonlar | Anlatım Tartışma |
3 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Limit (Bir Fonksiyonun Limiti ve Limit Kuralları, Sandviç (Sıkıştırma) Teoremi, Limitin Kesin Tanımı, Tek Taraflı Limitler, Sonsuz Limitler) | Socrates yöntemi Anlatım |
4 | Ders notları verilmesi için hazırlık | Süreklilik (Bir noktada süreklilik, Sürekli Fonksiyonlar, Ara Değer Teoremi, Süreksizlik Çeşitleri), Sonsuzluğu İçeren Limitler | Anlatım Tartışma |
5 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | Türevin cebirsel ve geometrik anlamları, türev alma kuralları, Zincir Kuralı | Socrates yöntemi Anlatım |
6 | Konuyla ilgili problem ve çözümlerini hazırlama. | Trigonometrik fonksiyonların türevleri, Üstel fonksiyonların türevleri, Logaritmik fonksiyonların türevleri, Kapalı Fonksiyonlarda Türev | Anlatım Tartışma |
7 | Ders kaynaklarının hazırlığı | Yüksek Mertebeden Türevler, Türevin Uygulamaları, Önemli Teoremler (Rolle Teoremi, Ortalama Değer Teoremi, Yerel Ekstremumlar için Birinci Türev Testi, Konkavlık, Konkavlık için İkinci Türev Testi, Büküm Noktaları, Yerel Ekstremum için İkinci Türev Testi) | Socrates yöntemi Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders notları verimesi için hazırlık | Grafik Çizimi, L'Hospital Kuralı | Anlatım Tartışma |
10 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | İntegral tanımı, formülleri, integrasyon yöntemler | Socrates yöntemi Anlatım |
11 | Anlatım planını,konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama. | Değişken değiştirme yöntemi ve Kısmi integrasyon | Anlatım Tartışma |
12 | Ders notları verilmesi için hazırlık | Basit kesirlere ayırma yöntemi ile integral alma uygulamaları | Socrates yöntemi Anlatım |
13 | Konuyla ilişkin problem ve çözümlerini hazırlama. | Riemann toplamlar, Sigma (Toplam sembolü) özellikleri, Belirli integral için temel teorem | Karşılıklı etkileşim ve tartışma |
14 | Konuya ait problem ve çözümlerini hazırlama | GENEL TEKRAR | Anlatım Tartışma |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
George Thomas Thomas; Maurice D. Weir; Joel R. Hass. Thomas' Calculus |
Temel ve Genel Matematik, H. Hilmi Hacısalihoğlu, Mustafa Balcı, Ankara, 1996. |
Yüksek Matematik Problemleri, A. Karadeniz, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2003. |
Diferansiyel ve İntegral Hesap, W. A. Granville, P. F. Smith, W. R. Longley.Çeviren: Naci İskender, İstanbul, 1954 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
|
5 | |||||
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
0 | |||||
2 |
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
|
0 | |||||
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
0 | |||||
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
0 | |||||
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
0 | |||||
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
|
0 | |||||
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 2 | 8 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |