Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
KIM102 |
KİMYA |
2 |
5 |
4 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Madde ile ilgili temel bilgi ve kimyasal değişimleri anlamak için fikir ve kavramların öğretilmesini; Atomlar, iyonlar ve moleküllerin temel yapısını açıklamak; Temel kimya ve termokimya, bağ ve moleküller arası etkileşimlerinin kavram ve prensiplerinin anlaşılmasını; Kimya ile ilgili mühendislik konusu arasında var olan temel prensip ve kavramların, uygulamaları ile birlikte anlaşılırlığını sağlamaktır. Her bir konu öğrencilerin bulunduğu programa göre detaylandırılarak anlatılacaktır. |
İçerik: |
Kimyanın tanımı, Maddenin Özellikleri Ve Ölçümü, Atomlar ve Atom Kuramı, Kimyasal Bileşikler, Kimyasal Tepkimeler, Sulu Çözelti Tepkimelerine Giriş, Asitler ve Bazlar, pH, Gazlar, Termokimya, Atomun Elektron Yapısı, Periyodik Çizelge ve Atom Özellikleri, Kimyasal Bağlar: Temel Kavramlar ve Ek Kavramlar Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvılar ve Katılar, Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kimyanın temel prensip ve teorileri konusunda bilgiye sahip olur. |
Madde yapısı hakkında genel bilgiye sahip olur. |
Disiplinler arası çalışma konusunu kavrar. |
Kimyada hesap yapma, problem çözme ve buna bağlı olarak deney yapmayı öğrenme ve yeteneğine sahip olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı Kaynaklar |
Kimyanın tanımı, Maddenin özellikleri ve ölçümü |
Sözlü Anlatım |
2 |
Yazılı Kaynaklar |
Atomlar ve Atom Kuramı |
Sözlü Anlatım |
3 |
Yazılı Kaynaklar |
Kimyasal Bileşikler |
Sözlü Anlatım |
4 |
Yazılı Kaynaklar |
Kimyasal Tepkimeler & Stokiyometri |
Sözlü Anlatım |
5 |
Yazılı Kaynaklar |
Sulu Çözelti Tepkimelerine Giriş: Çökme Reaksiyonları & Çözünürlük |
Sözlü Anlatım |
6 |
Yazılı Kaynaklar |
Asitler ve Bazlar, pH, Asit Baz Reaksiyonları |
Sözlü Anlatım |
7 |
Yazılı Kaynaklar |
Yükseltgenme İndirgenme (RedOx) Reaksiyonları |
Sözlü Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yazılı Kaynaklar |
Gazlar |
Sözlü Anlatım |
10 |
Yazılı Kaynaklar |
Termokimya |
Sözlü Anlatım |
11 |
Yazılı Kaynaklar |
Atomun Elektron Yapısı |
Sözlü Anlatım |
12 |
Yazılı Kaynaklar |
Periyodik Çizelge ve Atom Özellikleri |
Sözlü Anlatım |
13 |
Yazılı Kaynaklar |
Kimyasal Bağ I: Temel Kavramlar |
Sözlü Anlatım |
14 |
Yazılı Kaynaklar |
Kimyasal Bağ II: Ek Kavramlar |
Sözlü Anlatım |
15 |
Yazılı Kaynaklar |
Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri |
Sözlü Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Genel Kimya 1 (İlkeler ve Modern Uygulamalar), Petrucci, Herring, Madura, Çeviri Ed. Tahsin Uyar vd, Palme Yayıncılık, 10. Baskı, Ankara, 2012. |
Genel Kimya Laboratuvar Kitabı, A. B. Soydan vd., Alfa Yayınları, 4. Baskı, İstanbul, 2006 |
Chemistry, Raymond Chang, Mc GRAW HILL, 10th Edition, ISBN 978–0–07–351109–2 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
5 |
5 |
Laboratuvar |
1 |
1 |
1 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
10 |
30 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
2 |
5 |
10 |
TOPLAM |
42 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|