TR EN

MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MEK109 MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 1 2 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mekatronik Mühendisliğinin temel kavramlarını öğretmek, mekatronik Mühendisliğinin bileşenlerine aşinalık sağlamak, mekatronik sistemleri örneklerle tanıtarak mekatroniğin kapsamını öğretmek,endüstriyel uygulamaların tanıtılmasıyla, kavramlar ile gerçek sistemler arasında köprüler kurdurmak ve Mekatronik mühendisliği eğitimi boyunca alınacak derslerin,yerlerini ve önemlerini anlatmak.
İçerik: Mühendislik ve Mekatronik Mühendisliği, Mühendislik etiği, Tasarım, Bileşenler, Mekanik Sistemler, Robotik Sistemler, Pnömatik ve Hidrolik Sistemler, Sensörler ve Dönüştürücüler, Mikroişlemciler, Sistem Modelleme

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mekatronik sisteminin çalışma alanlarını bilir.
Mekatronik sistemlerde kullanılan elektronik ve makine sistemlerini tanır.
Bilgisayar ile kontrolü gerçekleştirilen sistemleri kullanabilir.
Mühendislik etiği konusunda gerekli bilgilere sahiptir.
Mühendislik mesleği icra edilirken sorumluluk alanlarının neler olduğunun farkındadır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Mühendislik ve Mekatronik Mühendisliği Anlatım
2 - Mühendislik Etiği Anlatım
3 - Mekatronik Mühendisliğinde Tasarım Anlatım
4 - Mekatronik Mühendisliğinin Öğeleri Anlatım
5 - Mekanik Bileşenler ve Robotik Sistemler Anlatım
6 - Mekanik Eyleyici Sistemler Anlatım
7 - Pnömatik ve Hidrolik Eyleyici Sistemler Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 - Pnömatik ve Hidrolik Eyleyici Sistemler Anlatım
10 - Elektrik Eyleyici Sistemler Anlatım
11 - Sensörler ve Dönüştürücüler Anlatım
12 - Sinyal Koşullandırma, Kontrol Anlatım
13 - Sayısal Sinyaller, Dijital Lojik Anlatım
14 - Mikroişlemciler Anlatım
15 - Sistem Modelleme, Sistemlerin Dinamik Cevabı Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

W. Bolton, Mekatronik: Makine ve Elektronik Mühendisliğinde Elektronik Kontrol Sistemleri, Dahi Yayınları, Nisan 2009.
Zekai Şen, Mühendislikte Felsefe, Mantık, Bilim ve Etik, Su Vakfı, 2011.
W. G. Vincenti, Mühendisler: Ne Bilirler, Nasıl Bilirler?, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, 2008
S. Çetinkunt, Mechatronics, Wiley, 2007.
D. Alciatore, Introduction to Mechatronics and Measurement Systems, 4. bs., McGraw-Hill, Mart 2011.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
2
2
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
5
2
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
5
3
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
5
4
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
5
2
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have professional and ethical values and sensitive to these.
4
2
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
4
3
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 1 20 20
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 20 0 105
Genel Toplam 105
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0