TR EN

ÜRETİM YÖNTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
END210 ÜRETİM YÖNTEMLERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi CANSU NOBERİ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere üretim sektörü ile ilgili bilgi verilmesi, döküm, plastik şekillendirme, talaşlı şekillendirme, kaynak ve toz metalürjisi prosesleri ve bu proseslerde kullanılan ekipmanlar hakkında temel bilgilerin verilmesi; her bir prosesteki hataların tanıtılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İmalat teknolojileri ve genel kavramlar; döküm yöntemi, dökümde kullanılan kalıplama teknikleri, kalıp ve maçalar; döküm yöntemleri; plastik şekil verme yöntemleri, talaşlı imalat ve yöntemleri, kaynak, kaynak hataları, toz metalürjisi, toz metalürjik ürünler

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Üretim sektörünü ve üretim sektöründe uygulanan üretim yöntemleri tekniklerini tanımlar.
İmal usulleri konusunda güncel ve çağdaş konuları araştırır.
İlgili imalat yönteminde işlem karakteristiklerine hakim olarak doğru parametre seçimi yapar
Uygun imal usulü yöntemi, teçhizatı ve donanımı seçiminde ve bunların uygulanmasında karar verir.
İlgili imalat yönteminin uygulanması esnasında oluşabilecek hataları tespit eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı Kaynaklar İmalat Yöntemleri ve Genel Kavramlar Sözlü Anlatım
2 Yazılı Kaynaklar İmalat Yöntemlerinin Karşılaştırılması Sözlü Anlatım
3 Yazılı Kaynaklar Döküm Yöntemi Sözlü Anlatım
4 Yazılı Kaynaklar Kalıplar ve Maçalar Sözlü Anlatım
5 Yazılı Kaynaklar Döküm Hataları Sözlü Anlatım
6 Yazılı Kaynaklar Plastik Şekil Verme Yöntemi Sözlü Anlatım
7 Yazılı Kaynaklar Plastik Şekil Verme Yöntem Çeşitleri Sözlü Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı Kaynaklar Plastik Şekil Verme Yöntem Çeşitleri ve Uygulamaları Sözlü Anlatım
10 Yazılı Kaynaklar Talaşlı Şekil Verme Yöntemi Sözlü Anlatım
11 Yazılı Kaynaklar Talaşlı Şekil Verme Çeşitleri ve Uygulamaları Sözlü Anlatım
12 Yazılı Kaynaklar Kaynak Yöntemi Sözlü Anlatım
13 Yazılı Kaynaklar Toz Metalürjisi Sözlü Anlatım
14 Yazılı Kaynaklar Proje Sunumları Sözlü Anlatım
15 Yazılı Kaynaklar Proje Sunumları Sözlü Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Çiğdem, M., “İmal Usulleri”, Çağlayan Kitabevi, İkinci Baskı,2006
Karamış, M.B., “İmalat Yöntemleri”, Erciyes Üniversitesi, 2010

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
4
2
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
3
2
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
4
3
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
5
4
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
5
2
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have professional and ethical values and sensitive to these.
4
2
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
3
3
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 15 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0