Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MAT217 |
İSTATİSTİKSEL ANALİZ |
6 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencileri, reel ve hizmet sektörlerinde karşılaşacakları istatistiksel problemlerin
çözümlenmesinde somut problemleri ortaya koymak ve çözüm önerileri getirebilecek
yetkinliğe eriştirebilmektir. |
İçerik: |
Hipotez Testleri, İki Ana kütle Arasındaki Farkın ve Oranın Hipotez Testleri, Tek
Faktörlü Varyans Analizleri, F Testi (ANOVA) ve Uygulamaları, Parametrik ve
Parametrik Olmayan Hipotezler Ki-Kare Testi, Doğrusal Regresyon Analizleri ve
Uygulamaları, Korelasyon Katsayısının Belirlenmesi, İndeksler, SPSS / Minitab /
Matlab Uygulamaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi alan öğrenciler; |
I. İstatistik problemlerini yorumlar, tanır ve çözer. |
II. Belirsiz yapıdaki herhangi bir problemi güvenilirlik sınırları içinde hipotez
kurar, tanımlar ve yorumlar. |
III. Problemleri yazılım desteği ile çözer ve duyarlılığını yorumlar. |
IV. Varyans analizi yapar ve yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Sürekli rassal değişkenler, sürekli olasılık dağılımları ve normal dağılım |
Sözlü Anlatım |
2 |
- |
Sürekli rassal değişkenler, sürekli olasılık dağılımları ve normal dağılım uygulamaları |
Sözlü Anlatım |
3 |
- |
Standart normal dağılım |
Sözlü Anlatım |
4 |
- |
Nokta ve aralık tahminlemesi |
Sözlü Anlatım |
5 |
- |
Hipotez testleri |
Sözlü Anlatım |
6 |
- |
Hipotez testleri, tek yığın oranı ve iki yığın oranı hipotez testleri |
Sözlü Anlatım |
7 |
- |
Hipotez testleri, tek yığın ortalaması ve iki yığın ortalaması hipotez testleri |
Sözlü Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Hipotez testleri ve uygulamaları |
Sözlü Anlatım |
10 |
- |
Hipotez testleri ve uygulamaları |
Sözlü Anlatım |
11 |
- |
Ki-Kare testleri |
Sözlü Anlatım |
12 |
- |
Ki-Kare yöntemleri ve uygulamaları |
Sözlü Anlatım |
13 |
- |
Zaman serileri |
Sözlü Anlatım |
14 |
- |
Tek faktörlü Varyans analizi ve Tukey HSD testi |
Sözlü Anlatım |
15 |
- |
Varyans analizi ve ilgili uygulama örnekleri, ANOVA |
Sözlü Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
İşletmeciler için genel İstatistik, Orhan İdil, İ.Ü. Yayınları,1983. |
Yönetimde istatistik teknikler ve örnek olaylar, Orhan İdil, İst.
Gelişim Üniversitesi,1979. |
Matematiksel İstatistik, Mustafa Aytaç, Ezgi Yayınları, Ankara Üniv.
Yayını,1999 |
Mühendislik İstatistiği, Montgomery, Runger, Hubele, (5. Baskıdan
Çeviri), Palme Yayıncılık, 2017 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of computer science and relates them to the groundwork of computer science.
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from mathematics, probability, statistics and various other branches of life sciences, to find solutions to engineering problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate computational model under reasonable constraints.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Designs a computer-aided conceptual model with modern techniques.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of computer science applications and develops appropriate solutions.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Identifies, models and solves computer engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Determines and uses the necessary information technologies in an efficient way for engineering applications.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Monitors the developments in the field of information technologies by means of internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Develops positive attitude towards lifelong learning.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the universality of engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
5 |
5 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
3 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
2 |
10 |
Kısa Sınav |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
TOPLAM |
43 |
0 |
123 |
|
Genel Toplam |
123 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|