Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EEM212 |
ELEKTRONİK DEVRELER |
4 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Temel elektronik elemanlar olan diyot, BJT ve MOSFET transistorlarını ve işlemsel kuvvetlendirici yapılarını öğretmek ve bu elemanlarla oluşturulan devrelerin analiz ve sentezleme becerisini kazandırmak. |
İçerik: |
Elektronik Devrelerine Giriş, Yarıiletkenler ve pn Jonksiyonları, Diyot Çalışması ve Modelleri, Diyot Uygulamaları: Doğrultucular, Kirpıcılar, vs., Bipolar Jonksiyonlu Transistor (BJT), Kutuplama Devreleri, BJT Kuvvetlendiriciler (CE-CB-CC), Metal Oksit Yarıiletken Alan Etkili Transistör (MOSFET), Kutuplama Devreleri, MOS Kuvvetlendiriciler (CS-CG-CD), İşlemsel Kuvvetlendirici (OP-AMP) ve Uygulamaları, CMOS Evirici. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Elektronik devrelerini tasarlamak için gereksinim duyulacak elemanları ve kabiliyetleri önerir. |
Uygulama alanına yönelik elektronik devreleri tasarlar ve gerçekleştirir. |
Devre elemanları ve transistor modelleri kullanarak, bigisayar ortamında devre oluşturur ve simüle eder. |
Elektronik devrelerin gelişim sürecini göz önünde bulundurarak günümüzdeki proses teknolojilerini kullanarak yüksek performanslı devrelerin gerçekleşebileceğini öngörür. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Elektronik Devrelerine Giriş |
- |
2 |
- |
Yarıiletken Maddeler ve pn Jonksiyonlar |
- |
3 |
- |
Diyotun Çalışması ve Modeli |
- |
4 |
- |
Diyot Uygulamaları: Doğrultucular, Kırpıcılar, vs. |
- |
5 |
- |
BJT Transistorlar, Küçük İşaret Modeli, Kutuplama Devreleri |
- |
6 |
- |
BJT Kuvvetlendiricileri (CE) |
- |
7 |
- |
BJT Kuvvetlendiricileri (CB-CC) |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
MOSFET Transistorlar, Küçük İşaret Modeli, Kutuplama Devreleri |
- |
10 |
- |
MOS Kuvvetlendiricileri (CS) |
- |
11 |
- |
MOS Kuvvetlendiricileri (CG-CD) |
- |
12 |
- |
İşlemsel Kuvvetlendirici ve Özellikleri |
- |
13 |
- |
İşlemsel Kuvvetlendirici Yapıları: Eviren ve Evirmeyen Kuvvetlendirici, Toplayıcı, İntegrator, vs. |
- |
14 |
- |
CMOS Evirici: Statik Davranış |
- |
15 |
- |
CMOS Evirici: Dinamik Davranış |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi, R. L. Boylestad, L. Nashelsky, Palme Yayıncılık, 2010 |
Microelectronic Circuits, A. S. Sedra, K. C. Smith, 7th Edition, Oxford University Press, 2014. |
Microelectronic Circuit Design, R. C. Jaeger, T. N. Blalock, 4th Edition, McGraw-Hill, 2011. |
Electronics Fundamentals: Circuits, Devices and Applications, T. L. Floyd, 7th Edition, Prentice Hall, 2006. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of computer science and relates them to the groundwork of computer science.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from mathematics, probability, statistics and various other branches of life sciences, to find solutions to engineering problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate computational model under reasonable constraints.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Designs a computer-aided conceptual model with modern techniques.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of computer science applications and develops appropriate solutions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Identifies, models and solves computer engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Determines and uses the necessary information technologies in an efficient way for engineering applications.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Monitors the developments in the field of information technologies by means of internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Develops positive attitude towards lifelong learning.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the universality of engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
7 |
2 |
14 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
5 |
5 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
TOPLAM |
42 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|