TR EN

BİLGİSAYAR PROJESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIL497 BİLGİSAYAR PROJESİ 7 2 1 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. ABDULSAMET HAŞILOĞLU-Dr.Öğr.Üyesi METİN DUMANLI-Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ŞENOL-Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ-Dr.Öğr.Üyesi TARIK ARABACI-Dr.Öğr.Üyesi ZEINAB HASSANZADEH
Ders Ön Koşulu BIL201 - NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: 1. İhtiyaçları karşılayacak bir sistem, işlem veya bir bileşenin tasarlanması 2. Mühendislik problemini tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi 3. Modern mühendislik araçlarının ve gerekli teknik mühendislik becerilerinin uygulamaya geçirilmesi 4. İletişim becerilerinin geliştirilmesi
İçerik: Bu ders bir proje tasarımı içerir. Proje için 2 veya 3 kişilik gruplar oluşturulabilir. Tasarlanacak proje yazılım veya donanım projesi olabilir. Ders, proje seçiminden, projenin bitirilmesi ve sunulmasına kadar geçen süreci kapsar. Bu ders öğrencilerin eğitimleri boyunca öğrendiklerini kullanmalarını sağlar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İhtiyaçları karşılayacak bir sistem, işlem veya bir bileşeni tasarlama becerisi
Mühendislik problemi tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
Modern mühendislik araçlarını ve gerekli teknik mühendislik becerilerini uygulama becerisi
Verimli iletişim becerisi
Detaylı proje raporu üretme becerisi

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma ve Araştırma. Proje Çalışmasının Konusunun Belirlenmesi Uygulama
2 Okuma ve Araştırma. Proje Çalışması Ön Hazırlığı ve Zaman Planlaması Uygulama
3 Okuma ve Araştırma. Kaynak Araştırması (Literatür - Yazın Taraması) Çalışması Uygulama
4 Okuma ve Araştırma. Kaynak Araştırması (Literatür - Yazın Taraması) Çalışması Uygulama
5 Okuma ve Araştırma. Kaynakların Değerlendirilmesi ve Etkin olarak Kullanılacak Kaynakların Belirlenmesi Uygulama
6 Okuma ve Araştırma. Çalışma Süreci İçin Gereksinim Belirleme ve Destek Oluşturma Uygulama
7 Okuma ve Araştırma. Kaynak Taraması ve Bilgi Toplama Raporunun Hazırlanması ve Sunumu Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve Araştırma. Çalışmanın Uygulamalarına Başlanması Uygulama
10 Okuma ve Araştırma. Çalışmayla İlgili Verilerin Oluşturulması Uygulama
11 Okuma ve Araştırma. Çalışmayla ilgili Verilerin Analizi Uygulama
12 Okuma ve Araştırma. Çalışmadaki Uygulamaların Gözlemlenmesi Uygulama
13 Okuma ve Araştırma. Çalışmanın Düzenlemesi ve Sonuçların Yorumlanması Uygulama
14 Okuma ve Araştırma. Proje Raporunun Hazırlanması ve Yazılması Uygulama
15 Okuma ve Araştırma. Proje Raporunun Sunulması Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Araştırma Makaleleri, Projeler
Kosky, P. vd. (2016). Exploring Engineering: An Introduction to Engineering and Design. Elsevier, ABD.
Murray, A. (2016). The Complete Software Project Manager, Mastering Technology from Planning to Launch and Beyond. Wilwy Yayını, ABD.
Jack, H. (2013). Engineering Design, Planning and Management. Elsevier, (ABD)
Fairley, R.E. (2011). Managing and Leading Software Projects. Wiley, ABD.
Ford, R.M. ve Coulston, C.S. (2008) Design for Electrical and Computer Engineers, McGraw Hill, ABD.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the fundamental engineering concepts of computer science and relates them to the groundwork of computer science.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses theoretical and practical knowledge coming from mathematics, probability, statistics and various other branches of life sciences, to find solutions to engineering problems.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate computational model under reasonable constraints.
4
2
Designs a computer-aided conceptual model with modern techniques.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines, detects and analyzes the areas of computer science applications and develops appropriate solutions.
4
2
Identifies, models and solves computer engineering problems by applying appropriate analytical methods.
3
3
Determines and uses the necessary information technologies in an efficient way for engineering applications.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
2
2
Possess the ability to conduct effective individual study.
1
3
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Monitors the developments in the field of information technologies by means of internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
4
2
Develops positive attitude towards lifelong learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
4
2
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
1
2
Possess sufficient consciousness about the universality of engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 14 3 42
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0