Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BIL497 |
BİLGİSAYAR PROJESİ |
7 |
2 |
1 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. ABDULSAMET HAŞILOĞLU-Dr.Öğr.Üyesi METİN DUMANLI-Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ŞENOL-Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ-Dr.Öğr.Üyesi TARIK ARABACI-Dr.Öğr.Üyesi ZEINAB HASSANZADEH |
Ders Ön Koşulu |
BIL201 - NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
1. İhtiyaçları karşılayacak bir sistem, işlem veya bir bileşenin tasarlanması
2. Mühendislik problemini tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi
3. Modern mühendislik araçlarının ve gerekli teknik mühendislik becerilerinin
uygulamaya geçirilmesi
4. İletişim becerilerinin geliştirilmesi |
İçerik: |
Bu ders bir proje tasarımı içerir. Proje için 2 veya 3 kişilik gruplar oluşturulabilir.
Tasarlanacak proje yazılım veya donanım projesi olabilir. Ders, proje seçiminden,
projenin bitirilmesi ve sunulmasına kadar geçen süreci kapsar. Bu ders öğrencilerin
eğitimleri boyunca öğrendiklerini kullanmalarını sağlar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İhtiyaçları karşılayacak bir sistem, işlem veya bir bileşeni tasarlama becerisi |
Mühendislik problemi tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
Modern mühendislik araçlarını ve gerekli teknik mühendislik becerilerini uygulama becerisi |
Verimli iletişim becerisi |
Detaylı proje raporu üretme becerisi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma ve Araştırma. |
Proje Çalışmasının Konusunun Belirlenmesi |
Uygulama |
2 |
Okuma ve Araştırma. |
Proje Çalışması Ön Hazırlığı ve Zaman Planlaması |
Uygulama |
3 |
Okuma ve Araştırma. |
Kaynak Araştırması (Literatür - Yazın Taraması) Çalışması |
Uygulama |
4 |
Okuma ve Araştırma. |
Kaynak Araştırması (Literatür - Yazın Taraması) Çalışması |
Uygulama |
5 |
Okuma ve Araştırma. |
Kaynakların Değerlendirilmesi ve Etkin olarak Kullanılacak Kaynakların Belirlenmesi |
Uygulama |
6 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışma Süreci İçin Gereksinim Belirleme ve Destek Oluşturma |
Uygulama |
7 |
Okuma ve Araştırma. |
Kaynak Taraması ve Bilgi Toplama Raporunun Hazırlanması ve Sunumu |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışmanın Uygulamalarına Başlanması |
Uygulama |
10 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışmayla İlgili Verilerin Oluşturulması |
Uygulama |
11 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışmayla ilgili Verilerin Analizi |
Uygulama |
12 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışmadaki Uygulamaların Gözlemlenmesi |
Uygulama |
13 |
Okuma ve Araştırma. |
Çalışmanın Düzenlemesi ve Sonuçların Yorumlanması |
Uygulama |
14 |
Okuma ve Araştırma. |
Proje Raporunun Hazırlanması ve Yazılması |
Uygulama |
15 |
Okuma ve Araştırma. |
Proje Raporunun Sunulması |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Araştırma Makaleleri, Projeler |
Kosky, P. vd. (2016). Exploring Engineering: An Introduction to Engineering and Design. Elsevier, ABD. |
Murray, A. (2016). The Complete Software Project Manager, Mastering Technology from Planning to Launch and Beyond. Wilwy Yayını, ABD. |
Jack, H. (2013). Engineering Design, Planning and Management. Elsevier, (ABD) |
Fairley, R.E. (2011). Managing and Leading Software Projects. Wiley, ABD. |
Ford, R.M. ve Coulston, C.S. (2008) Design for Electrical and Computer Engineers, McGraw Hill, ABD. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of computer science and relates them to the groundwork of computer science.
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from mathematics, probability, statistics and various other branches of life sciences, to find solutions to engineering problems.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate computational model under reasonable constraints.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Designs a computer-aided conceptual model with modern techniques.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of computer science applications and develops appropriate solutions.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Identifies, models and solves computer engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Determines and uses the necessary information technologies in an efficient way for engineering applications.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Monitors the developments in the field of information technologies by means of internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Develops positive attitude towards lifelong learning.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the universality of engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
14 |
3 |
42 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|