Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MAT218 | AYRIK MATEMATİK | 4 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bilgisayar yazılımlarının matematiksel altyapısı olan matematiğin temelleri ve matematik lojik alanında temel konularla öğrencinin algoritma temelli düşünme yeterliliğini geliştirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca Kriptoloji alanı ile ilgili kavramlar verilerek Bilgi Güvenliği konusunda ön hazırlık yapılmaktadır. |
İçerik: | Temel Kavramlar (Mantık ve Kümeler, Fonksiyonlar ve İkili İşlem Yapıları), Kriptoloji, Graf Teori, Özyineli Bağıntılar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Soyut düşünme yeteneğini kullanabilme |
Matematik bilgisini diğer alanlarda da kullanabilme |
Mesleki ve güncel gelişmeleri takip edebilme, hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve becerilerini sürekli geliştirme. |
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma. |
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanabilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Mantık, Önermeler | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
2 | - | İspat Teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
3 | - | İspat Teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
4 | - | Kümeler | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
5 | - | Bağıntılar ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
6 | - | Denklik Bağıntıları | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
7 | - | Sıralama Bağıntıları | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Fonksiyonlar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
10 | - | İkili İşlem ve Özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
11 | - | Cebirsel Yapılar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
12 | - | Kriptoloji | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
13 | - | Kriptoloji | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
14 | - | Özyineli Bağıntılar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
15 | - | Graf Teorisi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kenneth Rosen, Discrete Mathematics and Its Applications, Mc Graw Hill, 1999. |
Ralph Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, Addison-Wesley, 6th Edition, 2004. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of computer science and relates them to the groundwork of computer science.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from mathematics, probability, statistics and various other branches of life sciences, to find solutions to engineering problems.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate computational model under reasonable constraints.
|
||||||
2 |
Designs a computer-aided conceptual model with modern techniques.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of computer science applications and develops appropriate solutions.
|
||||||
2 |
Identifies, models and solves computer engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
||||||
3 |
Determines and uses the necessary information technologies in an efficient way for engineering applications.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
||||||
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
||||||
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Monitors the developments in the field of information technologies by means of internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
|
||||||
2 |
Develops positive attitude towards lifelong learning.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
|
||||||
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
|
||||||
2 |
Possess sufficient consciousness about the universality of engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 46 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |