TR EN

AYRIK MATEMATİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MAT218 AYRIK MATEMATİK 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi FERHAT KÜRÜZ-Dr.Öğr.Üyesi MELİS BOLAT-Dr.Öğr.Üyesi MELTEM UZUN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bilgisayar yazılımlarının matematiksel altyapısı olan matematiğin temelleri ve matematik lojik alanında temel konularla öğrencinin algoritma temelli düşünme yeterliliğini geliştirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca Kriptoloji alanı ile ilgili kavramlar verilerek Bilgi Güvenliği konusunda ön hazırlık yapılmaktadır.
İçerik: Temel Kavramlar (Mantık ve Kümeler, Fonksiyonlar ve İkili İşlem Yapıları), Kriptoloji, Graf Teori, Özyineli Bağıntılar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Soyut düşünme yeteneğini kullanabilme
Matematik bilgisini diğer alanlarda da kullanabilme
Mesleki ve güncel gelişmeleri takip edebilme, hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve becerilerini sürekli geliştirme.
Matematiğin kapsamı, uygulamaları, tarihi, problemleri, metotları hakkında insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahip olma.
Matematik, iletişim kurma, problem çözme ve beyin fırtınası yapabilme.Teknolojiyi matematiğin anlaşılıp uygulanması için etkin bir araç olarak kullanabilme.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Mantık, Önermeler -
2 - İspat Teknikleri -
3 - İspat Teknikleri -
4 - Kümeler -
5 - Bağıntılar ve Özellikleri -
6 - Denklik Bağıntıları -
7 - Sıralama Bağıntıları -
8 - ARA SINAV -
9 - Fonksiyonlar -
10 - İkili İşlem ve Özellikleri -
11 - Cebirsel Yapılar -
12 - Kriptoloji -
13 - Kriptoloji -
14 - Özyineli Bağıntılar -
15 - Graf Teorisi -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kenneth Rosen, Discrete Mathematics and Its Applications, Mc Graw Hill, 1999.
Ralph Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Pearson, Addison-Wesley, 6th Edition, 2004.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the fundamental engineering concepts of computer science and relates them to the groundwork of computer science.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses theoretical and practical knowledge coming from mathematics, probability, statistics and various other branches of life sciences, to find solutions to engineering problems.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate computational model under reasonable constraints.
2
Designs a computer-aided conceptual model with modern techniques.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines, detects and analyzes the areas of computer science applications and develops appropriate solutions.
2
Identifies, models and solves computer engineering problems by applying appropriate analytical methods.
3
Determines and uses the necessary information technologies in an efficient way for engineering applications.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
2
Possess the ability to conduct effective individual study.
3
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Monitors the developments in the field of information technologies by means of internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
2
Develops positive attitude towards lifelong learning.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
2
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
2
Possess sufficient consciousness about the universality of engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 5 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 2 2 4
Kısa Sınav Hazırlığı 1 1 1
TOPLAM 46 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0