TR EN

VERİ YAPILARI VE ALGORİTMALAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIL202 VERİ YAPILARI VE ALGORİTMALAR 4 5 4 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere önemli algoritma ve yapıların zaman ve yer gereksinimlerini analiz etmeyi; yığın, kuyruk, ağaç ve grafikler gibi birbirinden farklı veri yapılarını analiz etmeyi; Python'da algoritmaların implementasyonunu öğretmektir.
İçerik: Yığınlar, Yığın Yapıları Uygulamaları, Kuyruklar, Kuyruğa Ekleme, Kuyruktan Çıkarma, Öncelik Kuyrukları, Ağaç Yapıları, Ağaç Uygulamaları, İkili Arama Ağaçları, Öbek Yapıları Uygulamaları, Dengeli Arama Ağaçları, Çizge Yapıları, Çizge Yapıları Uygulamaları Konuları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi alan öğrenciler;
1. Özyinelemenin temel prensiplerini ve matematiksel tümevarım ile ilişkisini kavrar
2. Özyinelemeyi bir problem çözme ve programlama tekniği olarak kullanabilir.
3. Bağlı listeler, çift bağlı listeler, yığıtlar ve kuyruklar gibi önemli soyut veri tiplerini tasarım ve gerçekleştirim becerisine sahip olur
4. Ağaçlar gibi ayrık veri yapılarının kombinasyon yöntemiyle analizini yapar.
5. Sıralama ve arama problemlerinin algoritmik çözümlerini anlama ve ikili arama ağaçları gibi yaygın arama yapılarını tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı Kaynaklar Yığın veri yapısına giriş Yüz Yüze Anlatım
2 Yazılı Kaynaklar Yığın veri yapısının python dilinde kodlanması Yüz Yüze Anlatım
3 Yazılı Kaynaklar Yığın veri yapısının python dilinde kodlanması Yüz Yüze Anlatım
4 Yazılı Kaynaklar Yığın veri yapısının python dilinde kodlanması Yüz Yüze Anlatım
5 Yazılı Kaynaklar Kuyruk, iki uçlu kuyruk ve öncelikli kuyruk veri yapıları Yüz Yüze Anlatım
6 Yazılı Kaynaklar Kuyruk, iki uçlu kuyruk ve öncelikli kuyruk veri yapılarının python dilinde Yüz Yüze Anlatım
7 Yazılı Kaynaklar Ağaç veri yapısına giriş Yüz Yüze Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı Kaynaklar Ağaç veri yapısının python dilinde kodlanması Yüz Yüze Anlatım
10 Yazılı Kaynaklar İkili arama ağaçları yapısı ve bu yapının python ile kodlanması Yüz Yüze Anlatım
11 Yazılı Kaynaklar Öbek veri yapısı ve bu yapının python ile kodlanması Yüz Yüze Anlatım
12 Yazılı Kaynaklar Öbek Yapıları Yüz Yüze Anlatım
13 Yazılı Kaynaklar Dengeli arama ağaçları Yüz Yüze Anlatım
14 Yazılı Kaynaklar Çizge veri yapısına giriş Yüz Yüze Anlatım
15 Yazılı Kaynaklar Çizge veri yapısının python ile kodlanması Yüz Yüze Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Data Structures and Program Design In C, Robert L. Kruse, Bruce P. Leung, ve Clovis L. Tondo, Pearson, 1996 Goodrich, M. T., Tamassia, R., & Goldwasser, M. H. (2013). Data structures and algorithms in Python (pp. 978-1). Hoboken: Wiley.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the fundamental engineering concepts of computer science and relates them to the groundwork of computer science.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses theoretical and practical knowledge coming from mathematics, probability, statistics and various other branches of life sciences, to find solutions to engineering problems.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate computational model under reasonable constraints.
3
2
Designs a computer-aided conceptual model with modern techniques.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines, detects and analyzes the areas of computer science applications and develops appropriate solutions.
3
2
Identifies, models and solves computer engineering problems by applying appropriate analytical methods.
3
3
Determines and uses the necessary information technologies in an efficient way for engineering applications.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
4
2
Possess the ability to conduct effective individual study.
3
3
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Monitors the developments in the field of information technologies by means of internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
3
2
Develops positive attitude towards lifelong learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
3
2
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
3
2
Possess sufficient consciousness about the universality of engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0