Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIM420 | DİPLOMA PROJESİ | 8 | 8 | 4 | 10 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | MIM415 - MİMARİ TASARIM V |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı öğrencilere mekanın ve mekan yaratmanın özelliğini belli temalar kurgusunda öğretmektir. |
İçerik: | DERSİN İÇERİĞİ : Çevresel etmenleri değerlendirerek konsept ve bağlam oluşturma ve belirlenen kullanıcı gereksinmeleri doğrultusunda fiziksel çevre analizlerini içeren, sınırlı bir programa sahip, katlı bir yapının tasarımı.Belediye verilerine göre planlama .Strüktürünü kurma |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1- Mimari bir sorunu belirleyebilme 2- Gerekli bilgiyi toplayabilme, birleştirebilme, değerlendirebilme 3- Tasarımda 3 boyutlu düşünebilme 4- Var olan yapılı çevreyi farklı katmanları ile fizik-mekan, sosyal-mekan olarak okuyabilme 5- Morfolojik ilişkiler bağlamında yerleşim dokusunu irdeleyebilme 6- Sınırlı ölçüde teknolojik problemleri çözebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Öğrencilerde olumlu izlenim oluşturma,ders konularına ait hazırlık çalısması | Dersin - proje alanının ve konularının açıklanması | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
2 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje alanı ve çevresine ilişkin analiz çalışmaları, fotograf.soru cevaplar.proje konusunun detaylı programlanması | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
3 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Arazi maketi.Proje karar süreçlerini içeren eskiz çalışmaları,1/500 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
4 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
5 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
6 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
7 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
10 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
11 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
12 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
13 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 detay 1/20 ve 1/5 | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
14 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 detay 1/20 ve 1/5 vaziyet planı plan kesit cephe detay perspektif maket | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
15 | Literatür okuma, anlatım planını ve ders materyallerini hazırlama | Proje geliştirme,1/500 ve 1/200 ve 1/50 detay 1/20 ve 1/5 vaziyet planı plan kesit cephe detay perspektif maket | Slayt Sunumu Anlatım-Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ana G. Canizares, Kindergartens, Schools and Playgrounds, Loft Publications, 2008 Anon., Kids Spaces, Architecture for Children, Images Publishing Group, 2004 Karabey, H., Eğitim yapıları : geleceğin okullarını planlamak ve tasarlamak çağdaş yaklaşımlar, ilkeler, literatür yayınları, 2004 (dü kütüphane) Neufert,E.,Neufert,P., Baiche,B.,Walliman,N. Architects' Data, Blackwell Science, 2000. Gür , Ş. Ö. ; Zorlu, T., Çocuk Mekanları, Yem yayın, 75, 2002 (dü kütüphane) Özdemir, A., Pedagojik ve ekolojik yaklaşım ile düzenlenmiş çocuk mekanlarında Avrupa deneyimi, 2010 (dü kütüphane) Krier, R., 1992. Elements of Architecture, Academy Editions, London. Krier, R., 1991. Architectural Composition, Academy Editions, London. http://www.architonic.com/ntsht/kindergarten-design-grows-up-contemporary-nursery-school-projects/7000631 http://www.e-architect.co.uk/kindergarten-buildings |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students is able to implement the knowledge gained during the course to their working areas.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to assess and interpreter the environmental data for designing building by using advance skills and knowledge gained during the architectural education.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students are able to have detail information regarding real life, experience and systems by focusing on the discipline of architecture.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have the knowledge and concepts on the history of art, aesthetic, the skill of CAD use and cultural infrastructure.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to have planning and management skills under a group responsibility.
|
5 | |||||
2 |
The students are able to gain the life-time learning skill that is the crucial part of the discipline of architecture
|
5 | |||||
3 |
They are able to know how to deal with their learning needs in the educational life and after.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They consider the ethical issues strictly in case of collecting data, interpretation of the data, producing the projects and the phase of implementation in the field of architecture.
|
5 | |||||
2 |
They have sufficient awareness regarding environmental protection and occupational health and safety issues and also they consider risk management and responsibility issues.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to transfer or share their comments and/or critiques regarding the architectural projects and problems with certain methods such as written, oral or other presentation techniques. They are also able to inform individuals or institutions in the field of architecture.
|
5 | |||||
2 |
They are able to share their thoughts and suggestions by supporting them with numerical and qualitative manner in the architectural field with the specialists or not.
|
5 | |||||
3 |
They are able to produce social responsibility projects and activities regarding social environment and they are also able to take active roles.
|
4 | |||||
4 |
They are able to use of communication and information technologies effectively and efficiently in the field of architecture.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are able to work independently in the field of architecture and its production areas.
|
4 | |||||
2 |
They are able to take responsibilities in the field of architectural productions in order to solve unpredictable problems and issues.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 257 |
Genel Toplam | 257 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 10,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 10,0 |