Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MIM120 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM |
2 |
2 |
1 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders, 2D çalışma çizimleri üretmek için AutoCAD'in bir çizim aracı olarak nasıl kullanılacağını öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler dosya yönetimi; katmanlama standartları; şablon çizim dosyaları; çizim ve değişiklik komutları ve harici çizim dosyaları eklemenin ve harici çizim dosyalarına referans vermenin faydaları hakkında bilgi edineceklerdir. Yeni bir çizimin nasıl oluşturulacağı, mevcut bir çizimin nasıl düzenleneceği ve ayrıca bir çizimin uygun bir yazıcıya veya çiziciye nasıl çizileceği gösterilecektir. Buna ek olarak, çizim ortamınızı nasıl ayarlayacağınız ve ekran düzeninizi kendi tercihlerinize göre nasıl özelleştireceğiniz gösterilecektir. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği "Autodesk Autocad" yazılımı 2D çizim özellikleri; program özellikleri, harici dosyalar, kısa yollar, çizim araç çubuğu, bakış açısı, seçim özellikleri, araçları değiştirme, katman özellikleri, düzenleme araçları, blok oluşturma, ölçülendirme, tarama, açıklama, çizim konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
- Autodesk Autocad yazılımı arayüzü ve menüsü hakkında bilgi sahibi olmak |
- Bilgisayar yardımı ile 2 boyutlu çizim araçları kavramlarını anlamak |
- Mimari projeler için 2D çizim araçlarını uygulama |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Autocad - Giriş- program amacı ve tanıtımı |
- |
2 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Autocad- kısa yollar - çizim araçları |
Lab çalışması |
3 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Autocad- kısa yollar - çizim araçları |
Lab çalışması |
4 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Autocad- Çizim özellikleri |
Lab çalışması |
5 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Autocad- Modify özellikleri |
Lab çalışması |
6 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Autocad- Katman özellikleri - Layer |
Lab çalışması |
7 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Autocad- Katman özellikleri - Layer |
Lab çalışması |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Autocad - Editing araçları |
Lab çalışması |
10 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Autocad- Blok oluşturma |
Lab çalışması |
11 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Autocad- Ölçülendirme |
Lab çalışması |
12 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Autocad- Tarama |
Lab çalışması |
13 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Autocad- Çıktı özellikleri |
Lab çalışması |
14 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Photoshop programı tanıtımı |
Lab çalışması |
15 |
verilen uygulamaları sistemde yükleme |
Photoshop poster oluşturma |
Lab çalışması |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Autodesk Autocad, Knowledge Network, Autocad Support and Learning; https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/learn |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students is able to implement the knowledge gained during the course to their working areas.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They are able to assess and interpreter the environmental data for designing building by using advance skills and knowledge gained during the architectural education.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students are able to have detail information regarding real life, experience and systems by focusing on the discipline of architecture.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They have the knowledge and concepts on the history of art, aesthetic, the skill of CAD use and cultural infrastructure.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They are able to have planning and management skills under a group responsibility.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
The students are able to gain the life-time learning skill that is the crucial part of the discipline of architecture
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
They are able to know how to deal with their learning needs in the educational life and after.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They consider the ethical issues strictly in case of collecting data, interpretation of the data, producing the projects and the phase of implementation in the field of architecture.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
They have sufficient awareness regarding environmental protection and occupational health and safety issues and also they consider risk management and responsibility issues.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They are able to transfer or share their comments and/or critiques regarding the architectural projects and problems with certain methods such as written, oral or other presentation techniques. They are also able to inform individuals or institutions in the field of architecture.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
They are able to share their thoughts and suggestions by supporting them with numerical and qualitative manner in the architectural field with the specialists or not.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
They are able to produce social responsibility projects and activities regarding social environment and they are also able to take active roles.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
They are able to use of communication and information technologies effectively and efficiently in the field of architecture.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They are able to work independently in the field of architecture and its production areas.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
They are able to take responsibilities in the field of architectural productions in order to solve unpredictable problems and issues.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
14 |
2 |
28 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
20 |
40 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
98 |
|
Genel Toplam |
98 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|