TR EN

TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIM313 TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Rölöve - Restitüsyon ve Restorasyon projeleri ile bir yapıya ait koruma projelerinin tamamlanması amaçlanmaktadır.
İçerik: Koruma Teorisini öğrenmek ve rölöve uygulaması yaparak öğrenmek , restitüsyon ve restorasyon projeleri ile koruma yöntemlerini öğrenmek.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Koruma kuramı ilkelerini öğrenir.
Mahalle ölçeğinde koruma kapsamında belgeleme ve ölçme bilgilerini öğrenir
Rölöve ve analitik rölöve üzerinden restitüsyon projesi hazırlamayı öğrenir
Restitüsyon projesini değerlendirmeyi ve restorasyon projesi hazırlamayı öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Koruma kuramı nedir? rölöve niye alınır ? Yeni konu:Tarihi çevrede yeni yapı yapma ilkeleri -
2 - Mahalle ölçeğinde koruma kapsamında belgeleme çalışmaları ders teorik anlatımı -
3 - Mahalle ölçeğinde koruma kapsamında belgeleme çalışmaları – öğrenci çalışmaları kritik -
4 - Mahalle ölçeğinde koruma kapsamında belgeleme çalışmaları – öğrenci çalışmaları kritik -
5 - Mahalle ölçeğinde koruma kapsamında belgeleme çalışmaları – öğrenci çalışmaları kritik -
6 - Mahalle ölçeğinde koruma kapsamında belgeleme çalışmaları – SUNUM -
7 - Mahalle ölçeğinde koruma kapsamında belgeleme çalışmaları – SUNUM -
8 - ARA SINAV -
9 - Restitüsyon projeleri kritikleri - öğrenci çalışmaları üzerinden değerlendirmeler -
10 - Restitüsyon projeleri kritikleri - öğrenci çalışmaları üzerinden değerlendirmeler -
11 - Restitüsyon projeleri kritikleri - öğrenci çalışmaları üzerinden değerlendirmeler -
12 - Restitüsyon projeleri kritikleri - öğrenci çalışmaları üzerinden değerlendirmeler -
13 - Restorasyon projeleri kritikleri – öğrenci çalışmaları üzerinden değerlendirmeler -
14 - Restorasyon projeleri kritikleri – öğrenci çalışmaları üzerinden değerlendirmeler -
15 - Restorasyon projeleri kritikleri – öğrenci çalışmaları üzerinden değerlendirmeler -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bülent Uluengin, Rölöve, Yem Yayınevi
Zeynep Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınevi
Mimar Sinan Üniversitesi ders notları
Yıldız Teknik Üniversitesi ders notları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students is able to implement the knowledge gained during the course to their working areas.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to assess and interpreter the environmental data for designing building by using advance skills and knowledge gained during the architectural education.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students are able to have detail information regarding real life, experience and systems by focusing on the discipline of architecture.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They have the knowledge and concepts on the history of art, aesthetic, the skill of CAD use and cultural infrastructure.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to have planning and management skills under a group responsibility.
3
2
The students are able to gain the life-time learning skill that is the crucial part of the discipline of architecture
3
3
They are able to know how to deal with their learning needs in the educational life and after.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They consider the ethical issues strictly in case of collecting data, interpretation of the data, producing the projects and the phase of implementation in the field of architecture.
0
2
They have sufficient awareness regarding environmental protection and occupational health and safety issues and also they consider risk management and responsibility issues.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to transfer or share their comments and/or critiques regarding the architectural projects and problems with certain methods such as written, oral or other presentation techniques. They are also able to inform individuals or institutions in the field of architecture.
3
2
They are able to share their thoughts and suggestions by supporting them with numerical and qualitative manner in the architectural field with the specialists or not.
0
3
They are able to produce social responsibility projects and activities regarding social environment and they are also able to take active roles.
4
4
They are able to use of communication and information technologies effectively and efficiently in the field of architecture.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to work independently in the field of architecture and its production areas.
4
2
They are able to take responsibilities in the field of architectural productions in order to solve unpredictable problems and issues.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 10 3 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 10 40
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0