TR EN

MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIM114 MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ II 2 4 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mimari tasarım aşamalarında kullanılan ifade teknikleri. Topoğrafya kavramı ve farklı ölçek ve temsil araçları ile gösterimi, mimari tasarımla bütünleştirme teknikleri. Merdiven kavramı, farklı türlerin teknik ifadesi. Üç boyutlu ifade teknik ve uygulamaları
İçerik: Mimari tasarım aşamaları ve uygulanan teknikler. 1/50 ölçek mimari çizim tekniği ve uygulama standartları. Topoğrafya kavramı, mimari tasarımla bütünleştirme, farklı temsil araçlarıyla temsil. Merdiven kavramı, biçimsel yaklaşım, uygulamalar, farklı tip ve ölçekte çizim ve maketle temsili. Basit geometrik şekillerin serbest el perspektifleri, Aksonometrik, izometrik ve dimetrik perspektifler, Bir, iki, üç kaçışlı perspektiflerin kural ve uygulamaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mimari sunumda farklı ölçekleri kavrar.
Mimari tasarım aşamasına uygun teknik seçer.
Topoğrafyayı kavrar.
Mimari tasarım-topoğrafya ilişkisini kurar.
Topoğrafyayı uygun tekniklerle ifade eder.
Farklı merdiven türlerini tanır.
Merdiveni uygun teknikte çizer.
Perspektif türlerini kavrar.
Mimari tasarımda uygun perspektif türünü uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Dersin işleniş yöntemlerine ilişkin hazırlık çalışması Mimari tasarım aşamaları anlatımı ve eskiz tekniği uygulaması Anlatım-Uygulama
2 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği anlatımı ve uygulama Anlatım-Uygulama
3 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama 1/50 ölçekli mimari çizim tekniği anlatımı ve uygulama Anlatım-Uygulama
4 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama Topoğrafya tanım ve çizim teknikleri anlatımı ve uygulama Anlatım-Uygulama
5 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama Topoğrafya tanım ve çizim teknikleri anlatımı ve uygulama Anlatım-Uygulama
6 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama Arazi maketi yapımı ve arazi kesitlerinin çizimi Anlatım-Uygulama
7 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama Vaziyet planı anlatım ve uygulaması Anlatım-Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama Merdiven tip ve çizim teknikleri anlatım ve uygulama Anlatım-Uygulama
10 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama Merdiven plan, kesit ve görüşlerinin çizim ve ölçülendirme uygulaması Anlatım-Uygulama
11 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama Merdiven plan, kesit ve görüşlerinin çizim ve ölçülendirme uygulaması Anlatım-Uygulama
12 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama Çok katlı yapılarda merdiven çizim tekniği ve uygulaması Anlatım-Uygulama
13 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama Çok katlı yapıda merdiven plan ve kesitlerinin çizimi, ölçülendirme Anlatım-Uygulama
14 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama Perspektif teknikleri anlatım ve tek kaçış noktalı perspektif uygulama Anlatım-Uygulama
15 Ders planının hazırlanması, Anlatım ve Uygulama Perspektif teknikleri anlatım ve iki kaçış noktalı perspektif uygulama Anlatım-Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Şahinler, O., Kızıl, F., (2004), Mimarlık'ta Teknik Resim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
Berger, J., (1995), Görme Biçimleri, Metis Yayınları
Francis D.K. Ching, (1984), Architectural Graphics, Architectural Press
Francis D.K. Ching, (1979), Architecture, Form, Space & Order
David A. Davis, Theodore D. Walker, (2000), Plan Graphics, Wiley

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students is able to implement the knowledge gained during the course to their working areas.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to assess and interpreter the environmental data for designing building by using advance skills and knowledge gained during the architectural education.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students are able to have detail information regarding real life, experience and systems by focusing on the discipline of architecture.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They have the knowledge and concepts on the history of art, aesthetic, the skill of CAD use and cultural infrastructure.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to have planning and management skills under a group responsibility.
3
2
The students are able to gain the life-time learning skill that is the crucial part of the discipline of architecture
0
3
They are able to know how to deal with their learning needs in the educational life and after.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They consider the ethical issues strictly in case of collecting data, interpretation of the data, producing the projects and the phase of implementation in the field of architecture.
2
2
They have sufficient awareness regarding environmental protection and occupational health and safety issues and also they consider risk management and responsibility issues.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to transfer or share their comments and/or critiques regarding the architectural projects and problems with certain methods such as written, oral or other presentation techniques. They are also able to inform individuals or institutions in the field of architecture.
4
2
They are able to share their thoughts and suggestions by supporting them with numerical and qualitative manner in the architectural field with the specialists or not.
0
3
They are able to produce social responsibility projects and activities regarding social environment and they are also able to take active roles.
0
4
They are able to use of communication and information technologies effectively and efficiently in the field of architecture.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are able to work independently in the field of architecture and its production areas.
0
2
They are able to take responsibilities in the field of architectural productions in order to solve unpredictable problems and issues.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 8 16
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 48 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0