Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MTH207 |
PROBABILITY AND STATISTICS |
3 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi SAJEDEH NOROZPOUR SIGAROODI-Dr.Öğr.Üyesi ZEHRA CİVAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mühendislik alanında istatistik verileri derleme,bu verileri kullanma,problem çözme ve
Dersin Amacı değerlendirmeyi sağlayacak bilgi birikimi bu ders te elde edilir. |
İçerik: |
Temel istatistik kavramlarının tanıtılması. Merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ölçüleri,olasılık ve olasılık hesaplama,kesikli ve sürekli dağılımlar,bino m ve poisson
dağılımları normal dağılım ve sürekli normal dağılım yöntem ve uygulamaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
I-Temel istatistik terimlerini bilir, tanımını yapar ve formule edebilir
II-Merkezi eğilim ölçülerini (aritmetik ortalama ve standart sapma vb.) bilir ve bunlarla
ilgili problemleri çözebilir
III-Merkezi eğilim ölçüleri ve değişkenlik ölçüleri ile ilgili sunum ve yorum yapabilir
IV-Alanındaki yazılımları takip eder ve bu yazılımlara veri girişi yapabilir, programı
değerlendirir ve yorumlar
V-Kesikli ve sürekli dağılımları tanır ve problem çözebilir
VI-Anket hazırlar ve istatistik olarak youmlayabilir ve değerlendirebilir
VII-Olasılık ile ilgili tahminleme yapabilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Araştırması |
İstatistik bilimine girişve istatistik hatalar |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Ana kutle ve örnek kütle üzerinde çalışmalar |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Frekans Dağılımları ve histogram |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Kesikli ve sürekli frekans dağılımları |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Merkezi dağılım ölçüleri Aritmetik ortalama mod ve medyan |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Değişkenlik ölçülerinden değişim aralığı,ortalama sapma ve varyans |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Değişkenlik ölçülerinden standart sapma ve değişim katsayısı |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Ana kütle ve örnek kütle üzerine örnekler |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Olasılık kuramı ve stokastik değişkenler |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Olasılık kuramı ve stokastik değişkenler |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Olasılık hesaplama ve koşullu olasılık |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
Olasılık hesaplamada kesişim ve bileşim hesaplama |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Kesikli ve sürekli rassal değişkenler ve kesikli ve sürekli dağılımlar |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Binom dağılımı ve poisson dağılımı ve normal dağılım |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
https://spada.uns.ac.id/pluginfile.php/221008/mod_resource/content/1/ProbabilityStatistics_for_EngineersScientists(9th_Edition)_Walpole.pdf |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of electrical and electronics science and relates them to the groundwork of electrical and electronics science.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from electrical and electronics sciences, to find solutions to engineering problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate model related to electrical and electronics under reasonable constraints.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Designs a model related to electrical and electronics with modern techniques.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of electrical and electronics engineering science applications and develops appropriate solutions.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Identifies, models and solveselectrical and electronics engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Determines and uses the necessary electrical and electronics engineering technologies in an efficient way for engineering applications.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Monitors the developments in the field of electrical and electronics engineering technologies by means of books, internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Develops positive attitude towards lifelong learning.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the universality of electrical and electronics engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
3 |
21 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
126 |
|
Genel Toplam |
126 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|