Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
END319 |
MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi DİDEM YILMAZ ÇAPKUR |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, öğrencilere piyasalardaki ekonomik değişimin mühendislik açısından finans ve yatırım boyutunu çok ölçütlü olarak göstermek ve uygun metotları kullanma becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Mühendislikte Karar Vermenin Modellenmesi, Tek Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri
Ve Uygulamaları, Nakit Akışları, Faiz Hesapları, Şimdiki Değer Ve Gelecek Değer
Analizleri, Yıllık Eşdeğer Nakit Akışı Analizleri, İç Verim Oranı, Dış Verim Oranı,
Paranın Zaman Değeri, Amortisman Metotları Ve Uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bir yatırım projesinin temel yapısını ve elemanlarını tanımlar. |
Uygun mühendislik ekonomisi yöntemleri ile paranın zaman değerini hesaplar. |
Faiz, faiz formülleri ve faiz türleri ile ilgili problemleri çözer. |
Olası yatırımların nakit akışını oluşturur. |
Derste edinilen ekonomi kavramlarını günlük hayata uyarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Mühendislikte tek ölçütlü ve çok ölçütlü karar verme |
Sözlü Anlatım |
2 |
- |
Mühendislikte tek ölçütlü ve çok ölçütlü karar verme uygulamaları |
Sözlü Anlatım |
3 |
- |
Nakit akışları ve paranın zaman değeri |
Sözlü Anlatım |
4 |
- |
Nakit akışları ve paranın zaman değeri |
Sözlü Anlatım |
5 |
- |
Denklik kavramı, sermaye bütçeleme, |
Sözlü Anlatım |
6 |
- |
Net şimdiki değer analizi (NŞD),nedir, problemleri ve çözümleri |
Sözlü Anlatım |
7 |
- |
İç Verim oranı (İVO) analizi, |
Sözlü Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Dış Verim oranı (İVO) analizi |
Sözlü Anlatım |
10 |
- |
Geri ödeme süresi analizi |
Sözlü Anlatım |
11 |
- |
Geri ödeme süresi analizi |
Sözlü Anlatım |
12 |
- |
Kazanç-maliyet oranı analizi |
Sözlü Anlatım |
13 |
- |
Amortisman ve vergiler, nakit akışlarının geliştirilmesi, |
Sözlü Anlatım |
14 |
- |
Enflasyon ve fiyat değişmeleri, |
Sözlü Anlatım |
15 |
- |
Belirsizlik altında analizler, belirsizlik altında karar verme problemleri |
Sözlü Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Mühendislik Ekonomisi, Ethem Tolga, Galatasaray Üniversitesi Yayınları,1990. |
Üretim Yönetimi, Bülent Kobu, Beta yayıncılık,
Istanbul,1999 |
İşletme Matematiği. Ömer Önalan , Avcıol basım yayın, İstanbul, 2010 |
Fizibilite raporu hazırlama esas ve örnekleri, Doğan Kargül, İstanbul Ticaret Odası, yayın no: 1996-27, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain sufficient knowledge in Mathematics, Science and Industrial Engineering.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes and evaluates existing application areas in the field of Industrial Engineering and develops applications for their solutions.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes a system, the components of that system, the process of that system, and designs the system by examining it in line with realistic constraints and goals.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Gains the ability to model and solve engineering problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Identifies the problems that may be encountered in the field of industrial engineering and acquires the ability to choose and apply the appropriate method to be used in problem solving.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Selects and uses technical tools necessary for industrial engineering applications; uses information technologies effectively.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Designs experiments, conducts experiments, collects data, analyzes and interprets the results to examine problems in the field of industrial engineering.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to work effectively within a team.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Works effectively individually and takes responsibility.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Accesses the necessary information for a determined problem and searches for resources for this purpose.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Has the ability to follow all developments in the field of industrial engineering and constantly renew itself.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains oral and written communication skills and speaks at least one foreign language.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has awareness of professional and ethical responsibility.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Has knowledge about the universal and social effects of industrial engineering applications and reaches solutions by being aware of the importance of an innovative approach in solving engineering problems.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
2 |
3 |
6 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
3 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
3 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
124 |
|
Genel Toplam |
124 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|