TR EN

GENEL MUHASEBE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
END209 GENEL MUHASEBE 3 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere temel muhasebe kavram ve prensiplerini, muhasebe sistemlerini öğretmek ve muhasebe hesaplarını uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Genel Muhasebenin Tanımı ve Kapsamı, Temel Kavram ve Prensipler, Muhasebe sistemleri, Hesap Planı ve Hesapların işleyişi, Dönem Sonu İşlemleri, Mali Tablolar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Muhasebenin temel kavramlarını ve işletme için önemini tanımlayabilir.
Bilançonun dönen varlıklar grubundaki hesapların işleyişini açıklayabilir.
Finansal tabloları kullanabilir.
Bilanço eşitliğini ve muhasebe sürecinin işleyişini analiz edebilir.
Muhasebe kaydı oluşturabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kaynaklarının ilgili bölümlerinin incelenmesi Muhasebeye Girişin Tanımı ve Kapsamı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Muhasebenin temel kavramları ile ilgili uygulama örneklerinin incelenmesi Muhasebe Temel Kavramlar, Muhasebenin işlevleri Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
3 Bilanço ve gelir tablosu örneklerinin incelenmesi Temel Muhasebe Eşitliği ve Mali Tablolar Uygulama, Anlatım
4 Ders Kaynaklarının İlgili Kısımlarının İncelenmesi Muhasebe Süreci, Hesap Kavramı ve Yevmiye Maddesi Uygulama, Anlatım, Problem Çözme
5 Mizan ve yardımcı hesaplarla ilgili uygulama örneklerinin incelenmesi Mizan ve Yardımcı hesaplar Anlatım, Uygulama
6 Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının incelenmesi Dönen Varlık Hesapları, Kasa ve Banka Hesaplarının Muhasebeleştirilmesi Uygulama, Anlatım, Problem Çözme
7 Hazır değerler grubuna ait örnek uygulamaların hazırlanması Alınan Çekler, Alıcılar ve Alacak Senetleri Hesaplarının İşleyişi ve Muhasebeleştirilmesi Problem Çözme, Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının incelenmesi Stokların Muhasebeleştirilmesi Problem Çözme, Uygulama
10 İşletmelerde duran varlık ve kaynak yapısı ilgili bir inceleme yapılacak. Duran Varlıkların Muhasebeleştirilmesi Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
11 Ders kaynaklarının ilgili bölümleri incelenecek Kısa Vadeli Yabancı Kaynakların, Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar ve Özkaynakların Muhasebeleştirilmesi Problem Çözme, Uygulama
12 Ders kaynaklarının ilgili kısımlarının incelenmesi Gelir ve Gider Hesaplarının Muhasebeleştirilmesi Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
13 Gelir ve giderlere ilişkin örnekler hazırlanması ve çözümlenmesi Gelir Tablosunun ve Bilançonun Hazırlanması Anlatım, Tartışma, Uygulama
14 İki adet ticari şirketin bilanço ve gelir tablosunun incelenmesi Mali Tabloların Analizi ve Yorumlanması Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım
15 Gelir tablosu kalemlerini ve bilanço bölümlerine dair inceleme raporu hazırlanması Mali Tabloların Analizi ve Yorumlanması Uygulama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sevilengül,O. (2016). Genel Muhasebe,(18.Baskı).Ankara:Gazi Kitabevi.
Uysal,T.,Şenlik,M.(2013),Genel Muhasebe.(5.Baskı).SeçkinYayıncılık.
Lazol,İ.(2017) .Genel Muhasebe.(22.Baskı)Ekin Yayınevi.
Harrison, Walter T..(2014).Financial accounting : international financial reporting standards,(9. bs.).,Boston: Pearson Education Inc.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain sufficient knowledge in Mathematics, Science and Industrial Engineering.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes and evaluates existing application areas in the field of Industrial Engineering and develops applications for their solutions.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes a system, the components of that system, the process of that system, and designs the system by examining it in line with realistic constraints and goals.
3
2
Gains the ability to model and solve engineering problems.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the problems that may be encountered in the field of industrial engineering and acquires the ability to choose and apply the appropriate method to be used in problem solving.
3
2
Selects and uses technical tools necessary for industrial engineering applications; uses information technologies effectively.
3
3
Designs experiments, conducts experiments, collects data, analyzes and interprets the results to examine problems in the field of industrial engineering.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains the ability to work effectively within a team.
1
2
Works effectively individually and takes responsibility.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Accesses the necessary information for a determined problem and searches for resources for this purpose.
2
2
Has the ability to follow all developments in the field of industrial engineering and constantly renew itself.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gains oral and written communication skills and speaks at least one foreign language.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has awareness of professional and ethical responsibility.
1
2
Has knowledge about the universal and social effects of industrial engineering applications and reaches solutions by being aware of the importance of an innovative approach in solving engineering problems.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 3 9
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 71
Genel Toplam 71
Toplam İş Yükü / 25.5 2,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0