Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
FIZ107 |
FİZİK I |
1 |
5 |
4 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi AYŞE KARAOĞLU-Dr.Öğr.Üyesi TURGUT ŞAHİN-Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT ALKAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Temel fizik kavramlarını tanıtmak, mekanik olayları içeren belirli fiziksel nicelikleri formüle etmede ve problem çözmedeki becerileri geliştirmek amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Fizik ve Ölçme, Vektörler, Bir Boyutta Hareket, İki Boyutta Hareket, Hareket Kanunları, Dairesel Hareket ve Newton Yasalarının Diğer Uygulamaları, İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu, Lineer Momentum ve Çarpışmalar, Sabit Eksen Etrafında Bir Katı Cismin Dönüşü, Dönme Hareketi ve Açısal Momentum, Statik Denge ve Esneklik, Salınım Hareketi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bir ve iki boyutlu hareket ile ilgili problemleri çözer. -Uygulama |
İş, İş-Enerji, Enerji Korunumu Kavramlarını tanımlayabilir ve bunlardan yararlanarak bir sistemdeki cisimlerin ötelenme hareketlerini ifade eder.- kavrama |
Momentum, Momentum Korunumu kavramlarını bilir ve çarpışma problemlerini çözer. –uygulama |
Belli bir eksen etrafında dönen cisimlerin hareketini ifade eder- bilgi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
KAYNAK TARAMA |
Giriş, Fiziksel Nicelikler, Bir Boyutta Hareket |
Anlatım |
2 |
KAYNAK TARAMA |
Vektörler, İki Boyutta Hareket |
Anlatım |
3 |
KAYNAK TARAMA |
Hareket Kanunları |
Anlatım |
4 |
KAYNAK TARAMA |
Hareket Kanunları |
Anlatım |
5 |
KAYNAK TARAMA |
Dairesel Hareket ve Newton Yasalarının Diğer Uygulamaları |
Anlatım |
6 |
KAYNAK TARAMA |
Enerji ve Enerji Transferi |
Anlatım |
7 |
KAYNAK TARAMA |
Enerji ve Enerji Transferi |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
KAYNAK TARAMA |
Potansiyel Enerji |
Anlatım |
10 |
KAYNAK TARAMA |
Doğrusal Momentum ve Çarpışma |
Anlatım |
11 |
KAYNAK TARAMA |
Sabit Bir Eksen etrafında Katı Bir Nesnenin Döndürülmesi |
Anlatım |
12 |
KAYNAK TARAMA |
Yuvarlanma ve Açısal Momentum |
Anlatım |
13 |
KAYNAK TARAMA |
Statik denklemi ve Esneklik |
Anlatım |
14 |
KAYNAK TARAMA |
Evrensel Çekim Yasası |
Anlatım |
15 |
KAYNAK TARAMA |
Akışkanlar Mekaniği |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
SERWAY, A.,2012, Fen ve Mühendislik İçin FİZİK I, Seçkin yayıncılık |
Fundamentals of Physics, David Halliday-Robert Resnick
“Sears & Zemansky’nin Üniversite Fiziği, Cilt II” Hugh D. Young, Roger A. Freedman, 14. Baskı, Pearson |
Karaoğlu, B.,2012, Üniversiteler için Fizik , Seçkin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain sufficient knowledge in Mathematics, Science and Industrial Engineering.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes and evaluates existing application areas in the field of Industrial Engineering and develops applications for their solutions.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes a system, the components of that system, the process of that system, and designs the system by examining it in line with realistic constraints and goals.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Gains the ability to model and solve engineering problems.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Identifies the problems that may be encountered in the field of industrial engineering and acquires the ability to choose and apply the appropriate method to be used in problem solving.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Selects and uses technical tools necessary for industrial engineering applications; uses information technologies effectively.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Designs experiments, conducts experiments, collects data, analyzes and interprets the results to examine problems in the field of industrial engineering.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to work effectively within a team.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Works effectively individually and takes responsibility.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Accesses the necessary information for a determined problem and searches for resources for this purpose.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Has the ability to follow all developments in the field of industrial engineering and constantly renew itself.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains oral and written communication skills and speaks at least one foreign language.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has awareness of professional and ethical responsibility.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Has knowledge about the universal and social effects of industrial engineering applications and reaches solutions by being aware of the importance of an innovative approach in solving engineering problems.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
6 |
2 |
12 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
10 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
2 |
5 |
10 |
TOPLAM |
44 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|