Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
END322 |
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II |
6 |
4 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
MAT104 - LİNEER CEBİR
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilere kaynak kullanımı kararlarının verilmesinde Parametrik Lineer
Programlama, Tamsayılı Programlama, Ağ Modelleri, Karar Kuramı, Kuyruk Kuramı,
Dinamik Programlama, Hedef Programlama ve Doğrusal Olmayan Programlama
modellerinin ve çözüm tekniklerinin kullanılmasını öğretmektir. |
İçerik: |
Parametrik Doğrusal Programlama, Hedef Programlama, Tamsayılı Programlama,
Doğrusal Olmayan ve Kareli Programlama, Karar ve Karar Kuramı, Ağ Çözümlemeleri,
Dinamik Programlama, Markow Zinciri ve Çözümlemeleri, Kuyruk Teorisi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Doğrusal ve doğrusal olmayan programlama tekniklerini tarif eder. |
Karşılaştığı Tam Sayılı, Dinamik Programlama vb modellerini çözer. |
Modelleri optimize eder. |
Gerçek yaşam problemlerini uygun yöntemleri kullanarak analiz eder. |
Kurulan programlama modellerinin sonuçlarını değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı Kaynaklar |
Parametrik Doğrusal Programlama, |
Sözlü Anlatım |
2 |
Yazılı Kaynaklar |
Tamsayılı Doğrusal Programlama |
Sözlü Anlatım |
3 |
Yazılı Kaynaklar |
Hedef Programlama, Dinamik Programlama |
Sözlü Anlatım |
4 |
Yazılı Kaynaklar |
Ağ Çözümlemeleri (CPM, PERT) I |
Sözlü Anlatım |
5 |
Yazılı Kaynaklar |
Ağ Çözümlemeleri (En kısa yol Algoritmaları) II |
Sözlü Anlatım |
6 |
Yazılı Kaynaklar |
Ağ Çözümleri (En Yüksek Akış Algoritmaları) III |
Sözlü Anlatım |
7 |
Yazılı Kaynaklar |
Doğrusal Olmayan (Quadratik) Programlama I |
Sözlü Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Yazılı Kaynaklar |
Doğrusal Olmayan Programlama II |
Sözlü Anlatım |
10 |
Yazılı Kaynaklar |
Oyun Kuramı |
Sözlü Anlatım |
11 |
Yazılı Kaynaklar |
Kuyruk Teorisi |
Sözlü Anlatım |
12 |
Yazılı Kaynaklar |
Markov Zinciri ve Analizleri |
Sözlü Anlatım |
13 |
Yazılı Kaynaklar |
Sezgisel Algoritmalar I |
Sözlü Anlatım |
14 |
Yazılı Kaynaklar |
Sezgisel Algoritmalar II |
Sözlü Anlatım |
15 |
Yazılı Kaynaklar |
Sezgisel Algoritmalar II |
Sözlü Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Wayne, W., 1990, Operations Research Applications and Algorithms, PWSKent Publishing Company, Boston |
Taha H.; A., 1997, Operations Research an Introduction (Yöneylem Araştırması –
Çeviri Alp Baray, Esnaf Ş.), Literatür Yayıncılık, 2017 (9.Basım), İstanbul |
Öztürk A., 2016, Yöneylem Araştırması, Ekin Basım Yayın Dağıtım, 6. Basım, Bursa |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain sufficient knowledge in Mathematics, Science and Industrial Engineering.
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes and evaluates existing application areas in the field of Industrial Engineering and develops applications for their solutions.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes a system, the components of that system, the process of that system, and designs the system by examining it in line with realistic constraints and goals.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Gains the ability to model and solve engineering problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Identifies the problems that may be encountered in the field of industrial engineering and acquires the ability to choose and apply the appropriate method to be used in problem solving.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Selects and uses technical tools necessary for industrial engineering applications; uses information technologies effectively.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Designs experiments, conducts experiments, collects data, analyzes and interprets the results to examine problems in the field of industrial engineering.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to work effectively within a team.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Works effectively individually and takes responsibility.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Accesses the necessary information for a determined problem and searches for resources for this purpose.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Has the ability to follow all developments in the field of industrial engineering and constantly renew itself.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains oral and written communication skills and speaks at least one foreign language.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has awareness of professional and ethical responsibility.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Has knowledge about the universal and social effects of industrial engineering applications and reaches solutions by being aware of the importance of an innovative approach in solving engineering problems.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
10 |
10 |
Laboratuvar |
5 |
1 |
5 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
2 |
3 |
6 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
175 |
|
Genel Toplam |
175 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|