Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TAP153 | TEMEL TASARIM | 1 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sanat ve tasarıma yönelik eserleri oluşturan temel öğe ve ilkelerin yaratıcılığa yönelik kullanımını amaçlar |
İçerik: | Desen ve kompozisyonda temel öğe ve ilkelerin tanımının yapılmasını kapsar. Yaşam çevresindeki verilerin gözlem- analiz sistematiği içerisinde görsel etkiler yaratmak amacıyla kullanımını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Görsel sanatların kurgusal alt yapısının temelini oluşturan tasarım öğe ve ilkeleri ile tasarım yetkinliğini oluşturarak, temel eğitimde sanatın temel kuramlarıyla sanata bakış açısını genişletir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin tanıtımı ve oryantasyon. Nesnelerin çeşitli yönlerinin ele alınmasına yönelik araştırmalar. | Anlatım |
2 | Kaynak Tarama | Çizgi, nokta ve ton tanımı. Ton skalası uygulaması. | Anlatım - Uygulama |
3 | Kaynak Tarama | Nokta ile yüzey düzenleme. | Anlatım - Uygulama |
4 | Kaynak Tarama | Çizgi ile yüzey düzenleme. | Anlatım - Uygulama |
5 | Kaynak Tarama | Nokta ve çizgi ile portre oluşturma 1. | Anlatım - Uygulama |
6 | Kaynak Tarama | Nokta ve çizgi ile portre oluşturma 2. | Anlatım - Uygulama |
7 | Kaynak Tarama | Renk Bilgisi anlatımı. | Anlatım - Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Renk çemberi uygulama. | Anlatım - Uygulama |
10 | Kaynak Tarama | Renk Bilgisi anlatımı ve Renk skalası ve ton çubuğu uygulama. | Anlatım - Uygulama |
11 | Kaynak Tarama | Renk kontrastı ve renklerin psikolojik etkileri. | Anlatım - Uygulama |
12 | Kaynak Tarama | Renk kontrastı uygulama. | Anlatım - Uygulama |
13 | Kaynak Tarama | Kolaj Tekniği ve görsel tamamlama uygulaması. | Anlatım - Uygulama |
14 | Kaynak Tarama | Doku ve strüktür. | Anlatım - Uygulama |
15 | Kaynak Tarama | Özgün doku yorumlarıyla yüzey düzenleme. | Anlatım - Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Becer, Emre (2008). İletişim ve Grafik Tasarım (6. Baskı). Ankara: Dost Kitabevi |
Uçar, Tevfik Fikret (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (6. Baskı). Ankara: İnkılap Yayınevi |
Ambrose, Gavin, Nigel Aono, Billson (2013). Grafik tasarımda dil ve yaklaşım. İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Ambrose, Gavin, Paul, Harris (2013). Grafik tasarımda tasarım fikri. İstanbul: Literatür Yayıncılık |
Ambrose, Gavin, Paul, Harris (2013). Yaratıcı tasarımın temelleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
5 | |||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
5 | |||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
5 | |||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
4 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
3 | |||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
3 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
5 | |||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
5 | |||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
4 | |||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
3 | |||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
3 | |||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
4 | |||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
5 | |||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
5 | |||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
4 | |||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 8 | 2 | 16 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 4 | 24 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |