TR EN

ANİMASYON TARİHİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAP157 ANİMASYON TARİHİ 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. FURKAN GÖZELCE
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Meslek olarak Animator olmak isteyen bir kişinin animasyon tarihi ve hakkında bilmesi gereken önemli konuların kişiye aktarılmasıç
İçerik: Anlatım ve sunum.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Animasyon tarihini ve sinema tarihinin paralel gelişim sürecin öğrenir.
İlk animasyon denemelerini, yapılış tekniklerini ve içeriklerini öğrenir.
Prens Ahmedin Maceraları, Fantasmagorie (Cohl)
Walt Disney’in Doğuşu ve Animasyon Tarihi Açısından Önemi
Animasyonda Türlerin Belirginleşmesi ve Farklı Animasyon Örnekleri

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak tarama Animasyon nedir?Animasyonun Dayandığı Fiziksel Prensipler ve sinemayla yakınlığı Anlatım
2 Kaynak tarama Animasyonun Ortaya Çıktığı Dönemler Anlatım
3 Kaynak tarama İlk optik oyuncaklar Anlatım
4 Kaynak tarama İlk animasyon denemeleri ve örnekler Anlatım
5 Kaynak tarama Windsor McCay ve Edward Muybridge kimdir? Anlatım
6 Kaynak tarama Sinemanın bulunması Anlatım
7 Kaynak tarama Lumiére, Melies ve Porter kimdir? Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak tarama Emil Cohl ve Chaplin Dönemi ve Önemli Filmleri Anlatım
10 Kaynak tarama İlk uzun metrajlı çocuk filmi Prens Ahmedin Maceraları Anlatım
11 Kaynak tarama 1930-40lar ve sonrasında üretilen çizgi filmlerden örnekler Anlatım
12 Kaynak tarama Walt Disney Anlatım
13 Kaynak tarama Animasyonda Türlerin Belirginleşmesi ve Farklı Animasyon Örnekleri Anlatım
14 Kaynak tarama Deneysel Animasyon ve Norman McLaren Anlatım
15 Kaynak tarama Manga ve Animeler Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
2
Creates the visual language of animation and design.
3
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
4
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
2
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
3
Computer supported design and animation programs recognize.
4
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
5
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Supports individuality of creativity in design and animation work.
2
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
3
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
4
Creates the visual language of design.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All types of design and animation project design.
2
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
3
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
2
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
2
Societal values ​​determine the relationship of design and artistic direction.
3
Life-long learning is conscious of the need.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0