Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TAP157 | ANİMASYON TARİHİ | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. FURKAN GÖZELCE |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Meslek olarak Animator olmak isteyen bir kişinin animasyon tarihi ve hakkında bilmesi gereken önemli konuların kişiye aktarılmasıç |
İçerik: | Anlatım ve sunum. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Animasyon tarihini ve sinema tarihinin paralel gelişim sürecin öğrenir. |
İlk animasyon denemelerini, yapılış tekniklerini ve içeriklerini öğrenir. |
Prens Ahmedin Maceraları, Fantasmagorie (Cohl) |
Walt Disney’in Doğuşu ve Animasyon Tarihi Açısından Önemi |
Animasyonda Türlerin Belirginleşmesi ve Farklı Animasyon Örnekleri |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak tarama | Animasyon nedir?Animasyonun Dayandığı Fiziksel Prensipler ve sinemayla yakınlığı | Anlatım |
2 | Kaynak tarama | Animasyonun Ortaya Çıktığı Dönemler | Anlatım |
3 | Kaynak tarama | İlk optik oyuncaklar | Anlatım |
4 | Kaynak tarama | İlk animasyon denemeleri ve örnekler | Anlatım |
5 | Kaynak tarama | Windsor McCay ve Edward Muybridge kimdir? | Anlatım |
6 | Kaynak tarama | Sinemanın bulunması | Anlatım |
7 | Kaynak tarama | Lumiére, Melies ve Porter kimdir? | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak tarama | Emil Cohl ve Chaplin Dönemi ve Önemli Filmleri | Anlatım |
10 | Kaynak tarama | İlk uzun metrajlı çocuk filmi Prens Ahmedin Maceraları | Anlatım |
11 | Kaynak tarama | 1930-40lar ve sonrasında üretilen çizgi filmlerden örnekler | Anlatım |
12 | Kaynak tarama | Walt Disney | Anlatım |
13 | Kaynak tarama | Animasyonda Türlerin Belirginleşmesi ve Farklı Animasyon Örnekleri | Anlatım |
14 | Kaynak tarama | Deneysel Animasyon ve Norman McLaren | Anlatım |
15 | Kaynak tarama | Manga ve Animeler | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
||||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
||||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
||||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
||||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
||||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
||||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
||||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
||||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
||||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
||||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
||||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
||||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
||||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
||||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
||||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |