Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TAP322 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II | 2 | 4 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Oyun ve animasyon sektörüne yönelik 3 boyutlu varlıklar oluşturmak ve bu varlıkları kullanılabilir hale getirmeyi amaçlar |
İçerik: | yüksek poligonda oluşturulan çevre birimleri modellerinin düşük poligonlara dönüştürülmesi ve dokularının kaplanma işlemleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Üç boyutlu bir Game Asset modelinin nasıl oluşturulacağını öğrenir |
Üç boyutlu bir modelin UV haritalarını oluşturmayı ve bake etme işlemlerini öğrenir. |
Üç boyutlu bir modelin doku kaplama işlemlerini öğrenir. |
Kişisel portfolio oluşturma aşamalarını ve önemini kazanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Referans Tarama | Game Asset türündeki modellerin kullanım alanlarının ve öneminin örneklerle anlatılması. | Uygulamalı Anlatım |
2 | Referans Tarama | Blender veya Maya programında video oyunlarıda kullanılabilecek çevre modelleri türünde (fıçı, sandık, dolap, yangın tüpü vb) bir modelin yüksek poligonlu versiyonunun oluşturulması. | Uygulamalı Anlatım |
3 | Referans Tarama | Önceki haftada oluşturulan yüksek poligona sahip modelin düşük poligon sayısında topolojik yapısının oluşturulması. | Uygulamalı Anlatım |
4 | Haftalık Ödevlerin kontrolü | Önceki haftada oluşturulan düşük poligon yapısındaki modelin UV haritasının oluşturulması ve Substance Painter programında Bake işlemlerinin yapılması | Uygulamalı Anlatım |
5 | Referans Tarama | Önceki haftada oluşturulan ve bake edilen modelin Substance Painter programında renklendirilmesi ve finalize edilmesi. | Uygulamalı Anlatım |
6 | Referans Tarama | Seçilecek yeni bir game asset modelinin yüksek poligonlu ve düşük poligonlu versiyonunun yapılması ve UV haritasının oluşturulması | Uygulamalı Anlatım |
7 | Haftalık Ödevlerin kontrolü | Önceki haftada oluşturulan düşük poligon yapısındaki modelin Bake işlemlerinin yapılması ve Substance Painter programında renklendirilmesi | Uygulamalı Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Referans Tarama | Seçilecek yeni bir game asset modelinin yüksek poligonlu ve düşük poligonlu versiyonunun yapılması ve UV haritasının oluşturulması | Uygulamalı Anlatım |
10 | Referans Tarama | Önceki haftada oluşturulan düşük poligon yapısındaki modelin Bake işlemlerinin yapılması ve Substance Painter programında renklendirilmesi | Uygulamalı Anlatım |
11 | Haftalık Ödevlerin kontrolü | Seçilecek yeni bir game asset modelinin yüksek poligonlu ve düşük poligonlu versiyonunun yapılması ve UV haritasının oluşturulması | Uygulamalı Anlatım |
12 | Referans Tarama | Önceki haftada oluşturulan düşük poligon yapısındaki modelin Bake işlemlerinin yapılması ve Substance Painter programında renklendirilmesi | Uygulamalı Anlatım |
13 | Referans Tarama | Seçilecek yeni bir game asset modelinin yüksek poligonlu ve düşük poligonlu versiyonunun yapılması ve UV haritasının oluşturulması | Uygulamalı Anlatım |
14 | Referans Tarama | Önceki haftada oluşturulan düşük poligon yapısındaki modelin Bake işlemlerinin yapılması ve Substance Painter programında renklendirilmesi | Uygulamalı Anlatım |
15 | Haftalık Ödevlerin kontrolü | Yapılan game asset modellerinin poltfolio sunumu için hazırlanması. | Uygulamalı Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
||||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
||||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
||||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
||||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
||||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
||||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
||||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
||||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
||||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
||||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
||||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
||||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
||||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
||||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
||||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |