Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TAP158 | İKİ BOYUTLU ANİMASYON | 2 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Blender Grease Pencil modülü ile 2 boyutlu görsellerin üretilmesi ve animasyonlarının oluşturulması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İlgili yazılım parçası ile 2 boyutlu görsellerin 3 boyutlu düzlem içerisinde üretimi ve hareketlendirilmesini kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çizim tekniklerini ve çeşitli fırça araçlarını kullanarak 2 boyutlu ortamları üreterek hareketlendirebilir. |
Adobe Photosop ve Adobe After Effects programlarını kullanır. |
Bir mobil uygulama veya mobil oyun için grafiksel tasarım ve animasyonlar üretmeyi bilir. |
Bir mobil uygulama veya mobil oyun çalışmanın iş akışını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders hakkında bilgilendirme ve yazılımın temellerinin açıklanması | Anlatım ve Uygulama |
2 | Kaynak Tarama | Objelerin özellikleri hakkında bilgilendirme | Anlatım ve Uygulama |
3 | Kaynak Tarama | Objelerin materyal özelliklerinin açıklanması | Anlatım ve Uygulama |
4 | Kaynak Tarama | 2 boyutlu animasyonlarda temel keyframe mantığının anlatılması | Anlatım ve Uygulama |
5 | Kaynak Tarama | Çizim modu ve düzenleme seçeneklerinin anlatımı | Anlatım ve Uygulama |
6 | Kaynak Tarama | Bir ev çiziminin uygulanması | Anlatım ve Uygulama |
7 | Kaynak Tarama | Çeşitli deformasyon özelliklerinin kullanımı. | Anlatım ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Oluşturulan görsellerin sahnelemek için hazırlanması | Anlatım ve Uygulama |
10 | Kaynak Tarama | Arka-orta-ön planların belirlenmesi ve nesnelerin oluşturulması | Anlatım ve Uygulama |
11 | Kaynak Tarama | İlgili yazılım araçlarıyla mekan nesnelerinin çeşitlendirilmesi | Anlatım ve Uygulama |
12 | Kaynak Tarama | 2 boyutlu animasyon detaylı özelliklerinin anlatılması | Anlatım ve Uygulama |
13 | Kaynak Tarama | Sırasıyla arka-orta-ön planların animasyonlarının yapılması | Anlatım ve Uygulama |
14 | Kaynak Tarama | Kamera ayarlarının yapılması | Anlatım ve Uygulama |
15 | Kaynak Tarama | Render işleminin tamamlanması. | Anlatım ve Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
https://docs.blender.org/manual/en/latest/grease_pencil/index.html |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
4 | |||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
3 | |||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
4 | |||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
3 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
4 | |||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
5 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
4 | |||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
5 | |||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
4 | |||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
4 | |||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
4 | |||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
4 | |||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
5 | |||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
5 | |||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
4 | |||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 13 | 2 | 26 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 5 | 35 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |