TR EN

ANADOLU KÜLTÜR VE MEDENİYETLERİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TRP153 ANADOLU KÜLTÜR VE MEDENİYETLERİ I 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERCAN YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ARZU ÜNAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Anadolu tarihi ve uygarlıkları hakkında bilgi sahibi olarak tarih ve turizm açısından bu medeniyetleri yakından incelemeyi amaçlar.
İçerik: Tarih öncesi çağlardan günümüze kadar Anadolu'da yaşamış medeniyetlerin; kültürel ve toplumsal yaşamlarını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tarih öncesi dönemler, Anadolu Medeniyetleri, Büyük Selçuklu, Anadolu Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkında bilgi sahibi olmaktadır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Tarih Öncesi Dönemler ve Özellikleri: Taş Devri, Taş Bakır Devri-Maden Devri, Tarihi Dönemlere Geçiş Süreci Anlatım
2 Literatür tarama Anadolu Medeniyetleri ve Kültür İlişkisi, Anadolu'nun Coğrafi Konumu Anlatım
3 Literatür tarama Anadolu'daki İlk Medeniyetler; Hitit Uygarlığı ve Anadolu'daki Tarihi Kalıntıları Anlatım
4 Literatür tarama Urartu Uygarlığı , Frig Uygarlığı ve Anadolu'daki Etkileri Anlatım
5 Literatür tarama Lidya Uygarlığı, İyon Uygarlığı, Karia ve Likya Uygarlıkları ve Anadolu'daki Etkileri Anlatım
6 Literatür tarama Helen Uygarlığı, Roma ve Bizans Medeniyetleri ve Anadolu'daki Etkileri Anlatım
7 Literatür tarama Mezopotamya Uygarlıkları; Sümer, Akad, Babil, Asur, Elam ve Anadolu Medeniyetlerine Etkileri Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Orta Asya Medeniyetleri; İlk Türk Devleti Asya Hun İmparatorluğu, Temel Yapısı Anlatım
10 Literatür tarama Orta Asya Medeniyetleri; Uygurlar, Temel Yapısı Anlatım
11 Literatür tarama Kavimler Göçü ve Toplumlar Üzerindeki Etkileri Anlatım
12 Literatür tarama Orta Asya Türk Toplumlarının Devlet Yapısı, Sosyal Yaşamı, Dini İnanç Sistemi Anlatım
13 Literatür tarama İslam'ın Doğuşu Gelişim Süreci Anlatım
14 Literatür tarama Türk Toplumlarının İslam İle Tanışması, İslamiyet'in Türk Toplumlarında Yayılma Süreci Anlatım
15 Literatür tarama Büyük Selçuklu Devleti, Toplum Yapısı, Anadolu'daki Etkileri Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Anadolu Uygarlıkları ( Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları - Kültür - Mimari ve Yaşam (Oğuzhan Karadirek)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess theoretical and prachiptirtical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess theoretical and prachiptirtical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
4
2
Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can use the theoretical and applied knowledge gained in the field as the basis of a further education level.
3
2
By using the acquired knowledge and skills, gains the ability to analyze problems, solve them, see and eliminate situations that may pose problems before they occur.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct studies at basic level within the field independently.
5
2
Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
5
3
Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the acquired knowledge and skills at basic level within the field with a critical approach, determine and respond to learning needs.
4
2
Direct the education received to a higher education level in the same field or to an occupation in the same level.
5
3
Gain awareness of lifelong learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Transfer the ideas based on the basic knowledge and skills acquired within the field through written and oral communication.
4
2
Share the ideas and solution proposals to problems about issues within the field with professionals and non-professionals.
5
3
Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio A2 General Level.
2
4
Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Basic Level software knowledge.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
5
2
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker s health and security.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 8 3 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 3 21
Ödev 7 3 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 7 3 21
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 131
Genel Toplam 131
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0