Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TRP156 | TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERCAN YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrencilere turizmin coğrafya ile ilgisi hakkında temel ve teorik bilgive rilmesi amaçlanmaktadır. Dersi alan öğrencinin insanın ekonomik vesosyal etkinliklerinden biri olan turizm konusunda coğrafyaperspektifinden temel bilgilere sahip olması hedeflenmiştir. |
İçerik: | Türkiye'nin turizm bölgelerinin coğrafi dağılımı, Turizmin gelişiminde coğrafi faktörlerin önemi, Türkiye genel coğrafyası, Akdeniz Bölgesi, Ege Bölgesi, Marmara Bölgesi, Karadeniz Bölgesi, İç Anadolu Bölgesi, Doğu Anadolu Bölgesi, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin turistik, tarihi ve doğal güzellikleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Turistik bölgeleri ve destinasyonları tanımlar. |
Turizm gelişimi için coğrafi yerlerin önemini ve potansiyelini vurgular. |
Türkiye'deki yedi bölgenin turistik değerlerini ve doğal kaynaklarını sınıflandırır. |
Coğrafi bölgeler arasındaki karşılaştırmaları ve farklılıkları saptar. |
Başlıca turizm destinasyonlarının kültürel özelliklerini inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, sunum | Coğrafya ve Turizm Kavramları. | Yüzyüze Eğitim |
2 | Literatür taraması, sunum | Coğrafi Özelliklerin Turizme Etkileri. | Yüzyüze Eğitim |
3 | Literatür taraması, sunum | Türkiye’de Dağlar, Ovalar, Platolar, Akarsular, Göller. | Yüzyüze Eğitim |
4 | Literatür taraması, sunum | Türkiye'de Coğrafi Turizm Kaynakları. | Yüzyüze Eğitim |
5 | Literatür taraması, sunum | Akdeniz Bölgesi’nin Turizm Değerleri. | Yüzyüze Eğitim |
6 | Literatür taraması, sunum | Ege Bölgesi’nin Turizm Değerleri. | Yüzyüze Eğitim |
7 | Literatür taraması, sunum | Marmara Bölgesi’nin Turizm Değerleri. | Yüzyüze Eğitim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, sunum | İç Anadolu Bölgesi’nin Turizm Değerleri. | Yüzyüze Eğitim |
10 | Literatür taraması, sunum | Karadeniz Bölgesi’nin Turizm Değerleri. | Yüzyüze Eğitim |
11 | Literatür taraması, sunum | Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Turizm Değerleri. | Yüzyüze Eğitim |
12 | Literatür taraması, sunum | Doğu Anadolu Bölgesi’nin Turizm Değerleri. | Yüzyüze Eğitim |
13 | Literatür taraması, sunum | Öğrenci Ödev ve Sunumları. | Yüzyüze Eğitim |
14 | Literatür taraması, sunum | Öğrenci Ödev ve Sunumları. | Yüzyüze Eğitim |
15 | Literatür taraması, sunum | Genel Tekrar. | Yüzyüze Eğitim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
TURİZM COĞRAFYASI KAVRAMLAR VE ÜLKELER - Prof. Dr. Kemal Kantarcı |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess theoretical and prachiptirtical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess theoretical and prachiptirtical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
|
2 | |||||
2 |
Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can use the theoretical and applied knowledge gained in the field as the basis of a further education level.
|
3 | |||||
2 |
By using the acquired knowledge and skills, gains the ability to analyze problems, solve them, see and eliminate situations that may pose problems before they occur.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct studies at basic level within the field independently.
|
2 | |||||
2 |
Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
|
2 | |||||
3 |
Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the acquired knowledge and skills at basic level within the field with a critical approach, determine and respond to learning needs.
|
3 | |||||
2 |
Direct the education received to a higher education level in the same field or to an occupation in the same level.
|
2 | |||||
3 |
Gain awareness of lifelong learning.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Transfer the ideas based on the basic knowledge and skills acquired within the field through written and oral communication.
|
3 | |||||
2 |
Share the ideas and solution proposals to problems about issues within the field with professionals and non-professionals.
|
2 | |||||
3 |
Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio A2 General Level.
|
2 | |||||
4 |
Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Basic Level software knowledge.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Possess social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
|
2 | |||||
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker s health and security.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |