TR EN

TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TRP156 TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI 2 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERCAN YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrencilere turizmin coğrafya ile ilgisi hakkında temel ve teorik bilgive rilmesi amaçlanmaktadır. Dersi alan öğrencinin insanın ekonomik vesosyal etkinliklerinden biri olan turizm konusunda coğrafyaperspektifinden temel bilgilere sahip olması hedeflenmiştir.
İçerik: Türkiye'nin turizm bölgelerinin coğrafi dağılımı, Turizmin gelişiminde coğrafi faktörlerin önemi, Türkiye genel coğrafyası, Akdeniz Bölgesi, Ege Bölgesi, Marmara Bölgesi, Karadeniz Bölgesi, İç Anadolu Bölgesi, Doğu Anadolu Bölgesi, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin turistik, tarihi ve doğal güzellikleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Turistik bölgeleri ve destinasyonları tanımlar.
Turizm gelişimi için coğrafi yerlerin önemini ve potansiyelini vurgular.
Türkiye'deki yedi bölgenin turistik değerlerini ve doğal kaynaklarını sınıflandırır.
Coğrafi bölgeler arasındaki karşılaştırmaları ve farklılıkları saptar.
Başlıca turizm destinasyonlarının kültürel özelliklerini inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, sunum Coğrafya ve Turizm Kavramları. Yüzyüze Eğitim
2 Literatür taraması, sunum Coğrafi Özelliklerin Turizme Etkileri. Yüzyüze Eğitim
3 Literatür taraması, sunum Türkiye’de Dağlar, Ovalar, Platolar, Akarsular, Göller. Yüzyüze Eğitim
4 Literatür taraması, sunum Türkiye'de Coğrafi Turizm Kaynakları. Yüzyüze Eğitim
5 Literatür taraması, sunum Akdeniz Bölgesi’nin Turizm Değerleri. Yüzyüze Eğitim
6 Literatür taraması, sunum Ege Bölgesi’nin Turizm Değerleri. Yüzyüze Eğitim
7 Literatür taraması, sunum Marmara Bölgesi’nin Turizm Değerleri. Yüzyüze Eğitim
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, sunum İç Anadolu Bölgesi’nin Turizm Değerleri. Yüzyüze Eğitim
10 Literatür taraması, sunum Karadeniz Bölgesi’nin Turizm Değerleri. Yüzyüze Eğitim
11 Literatür taraması, sunum Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Turizm Değerleri. Yüzyüze Eğitim
12 Literatür taraması, sunum Doğu Anadolu Bölgesi’nin Turizm Değerleri. Yüzyüze Eğitim
13 Literatür taraması, sunum Öğrenci Ödev ve Sunumları. Yüzyüze Eğitim
14 Literatür taraması, sunum Öğrenci Ödev ve Sunumları. Yüzyüze Eğitim
15 Literatür taraması, sunum Genel Tekrar. Yüzyüze Eğitim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

TURİZM COĞRAFYASI KAVRAMLAR VE ÜLKELER - Prof. Dr. Kemal Kantarcı

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess theoretical and prachiptirtical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess theoretical and prachiptirtical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
2
2
Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can use the theoretical and applied knowledge gained in the field as the basis of a further education level.
3
2
By using the acquired knowledge and skills, gains the ability to analyze problems, solve them, see and eliminate situations that may pose problems before they occur.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct studies at basic level within the field independently.
2
2
Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
2
3
Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the acquired knowledge and skills at basic level within the field with a critical approach, determine and respond to learning needs.
3
2
Direct the education received to a higher education level in the same field or to an occupation in the same level.
2
3
Gain awareness of lifelong learning.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Transfer the ideas based on the basic knowledge and skills acquired within the field through written and oral communication.
3
2
Share the ideas and solution proposals to problems about issues within the field with professionals and non-professionals.
2
3
Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio A2 General Level.
2
4
Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Basic Level software knowledge.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
2
2
Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker s health and security.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0