Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UHU105 |
HAVACILIĞA GİRİŞ |
1 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. GÖKER ATILGAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. GÖKER ATILGAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Uçak çeşitlerinin tanıtılması, uçak ile ilgili sistemlerin incelenmesi ve temek uçak aerodinamiğinin öğrenilmesi. |
İçerik: |
Uçak çeşitleri, tipler arası farklılıklar, uçak elektrik,apu, yakıt,borda aletlerinin çalışma prensipleri ve tanıtımları,temel uçak hareketleri, uçağa etki eden kuvvetleri içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sivil havacılık hakkında bilgi sahibi olur. |
Havacılıkla ile ilgili dokümanların kısaltmalarını bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynak taraması |
Basınç ve kaldırma kuvveti |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Kaynak taraması |
Vekör, kuvvet |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Kaynak taraması |
Hareket bilgisi, referans ekseni |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Kaynak taraması |
Basit makineler ve harmonik hareket, termodinamik |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Kaynak taraması |
Kaldırma kuvveti(Lift), yer çekim kuvveti |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Kaynak taraması |
Sürükleme kuvveti, itme kuvveti |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Kaynak taraması |
Uçak tanımı |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak taraması |
Uçak çeşitleri ve uçaklar arasındaki temel farklılıklar |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Kaynak taraması |
Elektrik, elektronik |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Kaynak taraması |
Motor, Apu |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Kaynak taraması |
Yakıt, FMS |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Kaynak taraması |
Uçak borda aletleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Kaynak taraması |
Jet motorları, elektriksel itki |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Kaynak taraması |
Havacılık terminolojisi, kısaltmalar, terimler |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Terzioğlu, M. (2017),Ekip Kaynak Yönetimi,İstanbul:Cinius |
https://www.notams.faa.gov/dinsQueryWeb/ |
https://www.skybrary.aero/index.php/SNOWTAM |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Access and assess sectoral problems
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
10 |
3 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
10 |
2 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
52 |
0 |
133 |
|
Genel Toplam |
133 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|