Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UHU102 | SEYRÜSEFER | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖKER ATILGAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Eğitim yardımcı malzemeleri olarak; Uçuş Haritaları Uçuş chartları Dünya maketi Flight computer Uçak maketleri Resimler,CD, DVD, Filmler Yansılar |
İçerik: | Seyrüsefer eğitimi, uçuş planlama , izleme ve temel seyrüsefer prensipleriyle uygulama esaslarını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Daha doğru ve güvenilir uçuş planlamaları yapmak. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | SUNUŞ EĞİTİM YARDIMCI MALZEMELERİ KONU KAPSAMI DÜNYANIN KONUMU VE UZAKLIĞI SEXAGESIMAL SYSTEM / TRUE DIRECTION POSITION ON THE EARTH – POSITION REFERENCE SYSTEMS BASIC DIRECTION ON THE EARTHANA VE TALİ YÖNLER CIRCLES ON THE EARTH | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
2 | - | POSITION IN LATITUDE AND LONGITUDE KOORDİNATLAR CHANGE OF LATITUDE CHANGE OF LONGITUDE (CH.LONG.) -DIFFERENCE OF LONGITUTE (D. LONG) CONVERGENCY DISTANCE ON THE EARTH (YERKÜREDE MESAFE ÖLÇÜMÜ) GREAT CIRCLE DISTANCES GMT / UTC UÇUŞ SÜRELERİNİN HESAPLANMASI TRUE MAGNETIC AND COMPASS DIRECTIONS | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
3 | - | THE EARTH’S POLES ANGLE OF DIP (MNAYETİK BATMA) TRUE NORTH (HAKİKİ KUZEY) COMPASS NORTH | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
4 | - | MAGNETIC DIRECTIONS VARIATION: DEVIATION (SAPMA) ISOGONALS 24 THE VECTOR TRIANGLE VECTORS | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
5 | - | THE THREE VELOCITY VECTORS THE TRIANGLE OF VELOCITIES ELEMENTS WIND COMPONENTS- RUNWAY VE RÜZGAR İLİŞKİSİ: CROSSWIND COMPONENTS GYRO HEADING REFERENCE AND GRID DIRECTION | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
6 | - | THE THREE VELOCITY VECTORS THE TRIANGLE OF VELOCITIES ELEMENTS WIND COMPONENTS- RUNWAY VE RÜZGAR İLİŞKİSİ: CROSSWIND COMPONENTS GYRO HEADING REFERENCE AND GRID DIRECTION | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
7 | - | GENEL TEKRAR | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | CHARTS (HARİTALAR) THE REDUCED EARTH TYPES OF PROJECTION MERCATOR PROJECTION AZIMUTHAL/PLANE PROJECTIONS LAMBERT CONFORMAL CONIC PROJECTION STEREOGRAPHIC PROJECTION ICAO CHARTS REQUIEREMENTS ICAO HAVACILIK HARITALARI VE SEMBOLLERI | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
10 | - | LOW & HIGH /LOW ALTITUDE ENROUTE CHART AIRWAY NAVIGATION WARNINGS CHARTS USED BY A TYPICAL OPERATOR (HAVACILIKTA KULLANILAN HARİTALAR) APPROACH – STAR – SID CHART SID, DEPARTURE AND STAR LEGEND MEASUREMENT OF TRUE AIRSPEED BY AIRSPEED INDICATOR AS (AIR SPEED) – HAVA HIZI SPEEDS - SÜRAT TARİFLER | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
11 | - | HAVA VERİ SİSTEMİ (AIR DATA SYSTEM MEASUREMENT OF TRUE AIRSPEED BY OTHER SES HIZINA GÖRE UÇAKLARIN GRUPLANDIRILMASI: TRACK AND GROUND USE OF SLIDE – RULES COMPUTERS AND SCIENTIFIC MEASUREMENT OF AIRCRAFT ALTITUDE RADYO ALTİMETRE | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
12 | - | POINT OF NO RETURN (PNR) - POINT of SAFE CRITICAL POINT (EQUAL TIME POINT GENERAL DETERMINATION OF AIRCRAFT GPWS ( Ground Proximity Warning System GPS (Global Positioning System INS ( Inertial Navigation System FMS ( Flight Management System ) | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
13 | - | INTRODUCTION TO RADIO COMMUNICATION- JAR OPS : HABERLEŞME VE NAVIGATION RADIO FREKANS ( F) FREKANS BANDLARININ MODÜLASYON ULUSLARARASI MORS KODLARI VE FONETİK ALFABE RADYO DALGALARININ DALGALARIN YAYILMASI – WAVE FADING SESSİZLİK DİREK DALGALARIN İRTİFAYA BAĞLI OLARAK GROUND-BASED RADAR AND DIRECTION-FINDING NAVIGATION AIDS | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
14 | - | RADYO SEYRÜSEFER SİSTEMLERİNİN ÇALIŞMA PRENSİBİNE GÖRE RADYO SEYRÜSEFER SİSTEMLERİNİN KULLANIMINA GÖRE GROUND BASED RADAR AND DIRECTION – FINDING VHF DIRECTIONAL FINDER ( VDF UHF ULTRA HIGH RELATIVE BEARINGS AUTOMATIC DIRECTION FINDER (ADF NDB- NON DIRECTIONAL VOR/DME TYPE RADIO VHF OMNI RANGE ( VOR DME- DISTANCE MEASURING TACAN ( Tactical Air Navigation ) VE ILS (INSTRUMENT LANDING SYSTEM NAVIGATION REQUIRED NAVIGATIONAL PERFORMANCE (RNP)-AREA NAVIGATION (RNAV) SEYRÜSEFER PERFORMANS GEREKSİNİMİ BÖLGESEL SEYRÜSEFER | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
15 | - | GENEL TEKRAR | Ders kitabı, sunum ve görsel videolar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İgü ders kitabı ve sunumlar |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
5 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
5 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
5 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
5 | |||||
2 |
Access and assess sectoral problems
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
5 | |||||
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
5 | |||||
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
5 | |||||
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 7 | 2 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 12 | 2 | 24 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 77 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |