Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UHU104 |
AĞIRLIK VE DENGE |
2 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. GÖKER ATILGAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Uçuş öncesinde, uçuş boyunca ve iniş aşamasında dikkat edilmesi gereken Ağırlık ve Denge ile ilgili konular anlatılarak emniyetli, güvenli ve ekonomik bir uçuş için gerekli bilgiler öğretilir |
İçerik: |
Bu ders kapsamında kütle ve ağırlık merkezi limitleri, kütle, momentum ve kuvvet hesaplamaları, uçağın ağırlık tanımlamaları, CG pozisyonunun belirlenmesi ve limitleri, ağırlık ve denge dokümanının içeriği, yükleme ve düzeltme formunun doldurulması ele alınır |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uçağın CG pozisyonun belirlenmesini, uçak ağırlık tanımlamalarını ve limitlerini öğrenir |
Uçağın limitler içinde kalarak nasıl yüklenmesi gerektiğini öğrenir |
SHT-J kapsamında Ağırlık ve Denge konularına dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Uçma prensinin anlatılması |
Konu anlatımı |
2 |
- |
Uçak yapısı ve uçağın bölümleri |
Konu anlatımı |
3 |
- |
Ağırlık denge ve Yükleme konuları ile ilgili bilgiler |
Konu anlatımı |
4 |
- |
Ağrılık denge verileri ve belgeleri |
Konu anlatımı |
5 |
- |
SHT-J Talimatı ve içeriği |
Konu anlatımı |
6 |
- |
Ağırlık ve Denge Dökümantasyonu |
Konu anlatımı |
7 |
- |
Yük ve Denge Formu(Load Sheet-Trim Sheet) |
Konu anlatımı |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Yük ve Denge Formu(Load Sheet-Trim Sheet) |
Konu anlatımı, örnek soru çözümleri |
10 |
- |
Yapısal Yük Limitleri |
Konu anlatımı |
11 |
- |
Uçağın Ağırlık Kontrolu |
Konu anlatımı |
12 |
- |
Moment, Arm, Datum, CG, Chord, Lemac ve Temac konularının anlatılması |
Konu anlatımı |
13 |
- |
Ağırlık ve Dengenin Önemi |
Konu anlatımı |
14 |
- |
Moment ve Balance |
Konu anlarımı |
15 |
- |
Kargo Yükleme ile igili genel bilgiler |
Konu anlatımı |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
2 NCİ ANA JET ÜSSÜ KOMUTANLIĞI AĞIRLIK VE DENGE KİTABI |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Access and assess sectoral problems
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
1 |
3 |
3 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
61 |
0 |
147 |
|
Genel Toplam |
147 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|