Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UHU108 |
GÜVENLİK |
2 |
1 |
1 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. GÖKER ATILGAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Yaşanan teknolojik gelişmeler, buna bağlı olarak gelişen ticari faaliyet tüm dünyada bir küreselleşme sürecini başlatmıştır. Dünya küçülmüş, vakit çok önemli hale gelmiştir. Dünyanın küçülmesi ile birlikte vaktin önemli bir hale gelmesi insan yaşamında sürat faktörünü ön plana çıkarmıştır. Havalimanı hem bir ticari alan, hem de ülkenin tanıtım faaliyetlerinin başlangıç ve bitiş noktasıdır. Havalimanları Öncelikle Korunması gereken hassas tesislerdir. Bu tesislerin güvenliğinde oluşabilecek herhangi bir zafiyet, ülke güvenliği, ülke ekonomisi, ülke turizmi gibi birçok alanda olumsuzluklara neden olabilecektir. Bu nedenlerle havacılık güvenliği ulusal ve uluslararası anlamda büyük önem taşır. Eğitimin amacı sektörde görev alan her kademedeki personelin güvenlik ve güvenlik bilincine erişmesi sağlamak ve riskleri kabul edilebilir seviyeye çekmeyi hedeflemektedir. |
İçerik: |
HAVACILIK GÜVENLİĞİ VE MEVZUATLAR |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Havacılıkta oluşabilecek güvenlik ile ilgili tüm konulara vakıf olur |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
DERSİN TANITIMI VE VİDEO |
- |
2 |
- |
-Havacılık Güvenliğine Giriş
-Havacılığa Yönelik Güncel Tehditler
-Yasadışı Müdahale Eylemleri
- Uçak Kaçırma Vakaları
- Havalimanı Saldırıları
- Sivil Havacılığa Karşı Diğer Saldırılar |
- |
3 |
- |
- 11 Eylül Saldırıları
- Bomba Tehditleri
- Güncel Tehditler
- Havalimanın Bölümleri
- Hava Tarafı
- Kara Tarafı
- Güvenlik Tahditli Alan (GTA)
- Güvenlik Tahditli Alanın Kritik Bölümü (GTAKB) |
- |
4 |
- |
- Terörizme Genel Bakış
- Terör Kavramı
- Terörizm Tarihçesi
- Terörizmin Motivasyonları
- Terör Örgütleri
- Terör Harici Tehditler
- Potansiyel Tehlike Arz Eden Kişiler ve Yolcular |
- |
5 |
- |
-Havalimanı Giriş Kartları
- Giriş Kartı Türleri
- Giriş Kartında Bulunan Haneler ve Açılımları
- Kartın Sorumluluğu
- Görünür Takma Zorunluluğu
- Kart Kayıp/Çalıntı Prosedürleri
- Kartın Kaybolması/Çalınması Durumunda Oluşabilecek Zafiyetler
- Muafiyetler |
- |
6 |
- |
- Potansiyel Tehlike Arz eden Yolcular
- INAD/DEPORTEE/DEPU/DEPA
- ŞÜPHELİ YOLCU DAVRANIŞLARI
- PROFILING |
- |
7 |
- |
GENEL TEKRAR |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
- ULUSAL MEVZUAT
- MSHGP
- ULUSLARARASI MEVZUAT
- HAVALANI GÜVENLİK YAPISI
- HAVAALANI GÜVENLİK PROGRAMI
- TANIMLAR |
- |
10 |
- |
- HAVAALANINDA UYGULANAN GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
- HAVAALANI ALARM SEVİYELERİ
- GÜVENLİK KONTROL NOKTALARI |
- |
11 |
- |
- HAVAALANI GÜVENLİĞİ
- UÇAKLARIN KORUNMASI
- BAGAJLARIN GÜVENLİĞİ
- KARGO POSTA GÜVENLİĞİ
- YAPISAL UNSURLAR
- |
- |
12 |
- |
- YOLCU VE EKİP BERABERİ TEHLİKELİ MADDELER
- YOLCU BAGAJ EŞLEŞTİRMESİ
- KRİZ YÖNETİMİ
- OLAĞANÜSTÜ HAL VE ACİL DURUM PLANLARI
- PERSONEL TARAMA GERREKLİLİĞİ
- TARAMA MUAFİYETLERİ |
- |
13 |
- |
- HAVALİİMANI GİRİŞ KART ÇEŞİTLERİ
- MSHGP EK 9 KART KULLANIM TALİMATI
- MSHGP EK 13 YOLCU PROFİLİ ÇIKARTMA PRENSİPLERİ
- CANLI BOMBA |
- |
14 |
- |
FİNAL |
- |
15 |
- |
FİNAL |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
ECAC DOC 30
SHGM MSHGP
ICAO ANNEX |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Access and assess sectoral problems
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
14 |
1 |
14 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
57 |
0 |
71 |
|
Genel Toplam |
71 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|