Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UHU201 | PERFORMANS | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖKER ATILGAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. GÖKER ATILGAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Uçuş Performansıyla ilgili bilgileri öğrenir |
İçerik: | Yol hesaplama, yakıt planlama, irtifaya göre hesaplanması gereken bilgileri öğrenir |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Performans hesaplamalarını öğrenir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İlgili konu ile kaynak taraması | Performans dersi hakkında bilgilendirme | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
2 | İlgili konu ile kaynak taraması | Rüzgar hesaplama-tailwind | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
3 | İlgili konu ile kaynak taraması | Rüzgar hesaplama-headwind | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
4 | İlgili konu ile kaynak taraması | Yakıt planlama | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
5 | İlgili konu ile kaynak taraması | Yakıt planlama | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
6 | İlgili konu ile kaynak taraması | Yakıt planlama | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
7 | İlgili konu ile kaynak taraması | Alternatif Yakıt Planlama | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İlgili konu ile kaynak taraması | İrtifa bazlı hız hesaplama | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
10 | İlgili konu ile kaynak taraması | İrtifa bazlı hız hesaplama | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
11 | İlgili konu ile kaynak taraması | Performans limitlerini belirleme | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
12 | İlgili konu ile kaynak taraması | Performans özellikleri | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
13 | İlgili konu ile kaynak taraması | Uçak tipine göre performans limitleri okuma | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
14 | İlgili konu ile kaynak taraması | Uçak tipine göre yakıt hesaplama | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
15 | İlgili konu ile kaynak taraması | Uçak tipine göre yol planlama | Anlatım,Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Performans ders notları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
5 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
5 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
5 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an awareness for life long learning
|
5 | |||||
2 |
Access and assess sectoral problems
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be aware of legal regulations, and comply with them
|
3 | |||||
2 |
Communicate in an at least one foreign language
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
|
3 | |||||
2 |
Plan and carry out vocational processes
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate effectively in writing and orally
|
4 | |||||
2 |
Display their vocational self-confidence at work place
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop an entrepreneur spirite
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 7 | 2 | 14 |
Proje Hazırlama | 7 | 2 | 14 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 85 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |