Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
VTK206 |
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ |
4 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. NAZMİYE İNAM |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dinamik web programlama tekniklerini öğrenmek, bir internet programlama dili ile birlikte kullanımını anlamak. Python kütüphaneleri kullanılarak, statik ve dinamik web siteleri oluşturmak, optimizasyonunu gerçekleştirmek. |
İçerik: |
Dinamik web programlama ile ilgili kurulum, modülleri kurma, kütüphane yükleme, yapılandırma, optimize etme konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İnternet Programcılığı temel kavramlarını ve dinamik web programlama yapısını bilir. |
Python programlama dilinin yapısını, özelliklerini ve kütüphanelerini bilir. |
Python dili ile değişken yapıları, veri tipleri ve operatörlerini bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Tanımlar, Değişkenler |
Anlatım |
2 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Deyimler, ifadeler |
Anlatım,
Uygulama |
3 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Koşullu yapılar, döngüler |
Anlatım,
Uygulama |
4 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Koşullu yapılar, döngüler |
Anlatım,
Uygulama |
5 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
İç içe döngüler, Tupple'lar |
Anlatım,
Uygulama |
6 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Diziler, Fonksiyonlar |
Anlatım,
Uygulama |
7 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Kullanıcı tanımlı fonksiyonlar, Sınıflar |
Anlatım,
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
İhtiyaç belirleme ve gerekli kütühanelerin belirlenmesi |
Anlatım,
Uygulama |
10 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Statik web sitesi oluşturma |
Anlatım,
Uygulama |
11 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Statik web sitesi oluşturma |
Anlatım,
Uygulama |
12 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Dinamik web sitesi oluşturma |
Anlatım,
Uygulama |
13 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Dinamik web sitesi oluşturma |
Anlatım,
Uygulama |
14 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Web Sitesi Optimizasyonu |
Anlatım,
Uygulama |
15 |
Konu ile ilgili
internetten
araştırma yapma |
Web Sitesi Optimizasyonu |
Anlatım,
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Python Web Programming-Steve Holden
Learn Web Development with Python: Get hands-on with Python Programming and Django web development-Fabrizio Romano, Gaston C. Hillar, Arun Ravindran
Python 3 Eğitim Kitabı - Onur Sevil
Projeler ile Python Eğitim Kitabı-Mustafa Aydemir |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have a command of the concepts commonly used in web design.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Planning the code part of a website by having knowledge of algorithms It does.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Visualization of the visual part of Web sites using visual design principles makes the planning.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Observes ethical, health and safety measures related to the profession.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Knows different methods of preparing a website.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can run web sites integrated with database management systems.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It may collect information about user experiences. Target with the information it collects can manage a website suitable for the audience.
Can ensure basic security of websites.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|