Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
VTK151 | PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, web tasarım ve kodlama öğrencilerine programlama temellerini öğretmeyi amaçlar. Web'e entegre etmeye başlamadan önce, algoritmalar, veri işleme, ve temel programlama yapılarını öğrenmeleri sağlanır. Python dili ile öğrencilerin problem çözme, veri manipülasyonu, ve modüler programlama becerileri geliştirilir. |
İçerik: | 1. Algoritmalar ve temel programlama mantığı 2. Python'da temel veri tipleri ve değişkenler 3. Kontrol yapıları: Koşullar (if-else) ve döngüler (for, while) 4. Fonksiyonlarla modüler programlama 5. Listeler, diziler ve sözlük veri yapıları 6. Dosya işlemleri ve veri saklama teknikleri 7. Hata yönetimi ve istisna işleme 8. Python'da basit matematiksel ve metinsel işlemler 9. Algoritma tasarımı ve problem çözme teknikleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Algoritma ve akış şemalarını kullanarak temel problemleri çözebilir. |
Python'da temel programlama yapıları ile kod yazabilir |
Kontrol yapıları ve döngülerle dinamik programlama yapabilir. |
Listeler ve sözlükler gibi veri yapılarıyla çalışabilir. |
Fonksiyonlarla kodlarını modüler hale getirebilir. |
Dosya işlemleriyle veri saklayabilir ve okuyabilir. |
Hata yönetimi ve istisna işleme tekniklerini uygulayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Algoritma ve akış şemaları: Problem çözme yöntemleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Python'a giriş: Değişkenler ve veri tipleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Koşullar ve karar yapıları: if-else mantığı | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Döngüler: for ve while kullanımı | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Fonksiyonlara giriş: Parametreler ve geri dönüş değerleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Listeler ve diziler: Veri işleme teknikleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Sözlükler ve setler: Veri yapılarında derinlemesine çalışma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Dosya işlemleri: Dosya okuma, yazma ve veri işleme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Hata yönetimi ve istisna işleme: Kod güvenliği | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Basit metinsel ve matematiksel işlemler | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Algoritma tasarımı: Problem çözme egzersizleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Mini Proje: Günlük bir problem çözme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Python Programming: An Introduction to Computer Science - John Zelle |
Learn Python the Hard Way - Zed A. Shaw |
Automate the Boring Stuff with Python - Al Sweigart |
Resmi Python belgeleri: https://docs.python.org/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have a command of the concepts commonly used in web design.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Planning the code part of a website by having knowledge of algorithms It does.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Visualization of the visual part of Web sites using visual design principles makes the planning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Observes ethical, health and safety measures related to the profession.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows different methods of preparing a website.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can run web sites integrated with database management systems.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It may collect information about user experiences. Target with the information it collects can manage a website suitable for the audience.
Can ensure basic security of websites.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |