TR EN

DATABASE MANAGEMENT SYSTEMS I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CMP151 DATABASE MANAGEMENT SYSTEMS I 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi DENİZ DAHMAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bilgisayar ortamında veriyi organize edebilmeyi, yapısal veritabanı modelleri tasarlayabilmeyi, verinin güvenli ve etkin bir şekilde kabulü, işlenmesi ve raporlanması yetkinliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: - Veri ve organizasyonu - Mevcut veritabanı teknolojilerini tanıma - Veri modeli tasarlama - Veritabanı normalizasyonu - Veri üzerinde giriş, değişiklik, imha ve raporlama işlemleri - Toplu işlemlerkonularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dosyalama Sistemleri, Veri, Bilgi, Enformasyon ve Veri Tabanı Kavramları Anlatım
2 Araştırma Veri Tabanı Yönetim Sistemleri, Veri Tabanı Modelleri, Modelleri, Veri Tabanı Mimarileri Anlatım
3 Araştırma Veri Modelleme Aşamaları, Varlık İlişki Diyagramı Gösterip yaptırma
4 Araştırma Normalizasyon Gösterip yaptırma
5 Araştırma Veritabanı Araçlarının Kurulumunu Yapmak, Tabloları Oluşturmak ve Özelliklerini Belirlemek Gösterip yaptırma
6 Araştırma Tabloları Oluşturmak, Özelliklerini Belirlemek ve Tablolara Veri Girişi Yapmak Gösterip yaptırma
7 Araştırma DDL Sorguları Kullanımı Gösterip yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma DDL Sorguları Kullanımı Gösterip yaptırma
10 Araştırma DML Sorgularını Kullanımı Gösterip yaptırma
11 Araştırma DML Sorgularını Kullanımı Gösterip yaptırma
12 Araştırma DCL Sorguları Kullanımı Gösterip yaptırma
13 Araştırma DCL Sorguları Kullanımı Gösterip yaptırma
14 Araştırma Alt Program Sorguları, Transaction İşlemleri Gösterip yaptırma
15 Araştırma Veri Tabanı Yedekleme ve Export Etme Gösterip yaptırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Computer concepts, methods and the software would dominate.
3
2
Recognizes the basic functions of hardware.
0
3
Recognize personal and network operating systems.
0
4
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
2
5
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hardware makes the process of discovery and establishment.
0
2
Explains data management processes.
2
3
Explains different areas where software languages are used.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
3
2
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
3
3
Use math skills in vocational areas.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
5
2
Are given the chance to apply theoretical issues.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
2
2
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
4
3
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can learn and put into practice what they learned fast.
2
2
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
3
2
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
4
3
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 5 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0