Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MBH101 | KLAVYE TEKNİKLERİ I | 1 | 2 | 1 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK SÜZEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. GÜL GÜLER BİNKANAT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bilgisayarda F Klâvye de onparmak hızlı, seri ve hatasız yazı yazma bilgi ve becerilerini kazandırmak. Bu becerileri her türlü yazı örnekleri üzerinde kullanmalarını sağlayabilme. Bilgisayarda yazı şekillendirme yapabilme. Farklı dillerde de yazı yazabilme alışkanlığı kazandırabilme. Türk Standartlarına göre yazı yazabilme tekniklerini öğrenebilme. Ayrıca sözle ifade edilen bir metni /konuşmayı anında F klâvye kullanarak yazabilme. |
İçerik: | Klavyenin Tanımı, F klavye Harf Dizilimi, Bilimsellik, Klavye Tanımı, Klavyenin Tarihsel Gelişimi, Bilgisayarda ergonomi, temel sıra tuşları,üst sıra tuşları, Alt Sıra Tuşları,Türkçe F klavyede hız çalışmaları ve süratin arttırılması konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türkiye’de kullanılan klâvyeleri tanır. |
F Klâvye özelliklerini bilir ve bilgisayarda kullanır. |
F Klâvyede on parmak yazım için ideal çalışma ortamını hazırlar. Makine başındaki oturuş pozisyonunu ayarlar. |
Elleri ve parmakların pozisyonunu F klâvye temel harf sırasına uygun olarak yerleştirir. |
F klâvyede temel harf sırasındaki tuşları bilir ve bu tuşları seri olarak kullanır. |
F klâvyede temel harf sırasındaki tuşları bilir ve bu tuşları seri olarak kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Klavyenin Tanımı, F klavye Harf Dizilimi, Bilimsellik konuları | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | - | Klavye Tanımı, Klavyenin Tarihsel Gelişimi, Bilgisayarda ergonomi | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | - | Temel Sıra Tuşları, Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | - | Üst Sıra Tuşları, Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | - | Alt Sıra Tuşları, Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Türkçe F klavyede hız çalışmaları ve süratin arttırılması | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | - | Türkçe F klavyede hız çalışmaları ve süratin arttırılması | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | - | Uygulama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | - | Konu Tekrarı | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hülya Gürsoy, Klavye Kullanımı , ADUZEP ders notları |
Okutkan, Muzaffer (1995). Daktilografi |
Öztoprak, Menekşe Tarhan (2007), Klavye Teknikleri, Seçkin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
0 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical law.
|
0 | |||||
2 |
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
|
0 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
|
0 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
0 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
5 | |||||
2 |
To acquired the awareness of life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
|
5 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
|
0 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
0 | |||||
3 |
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 5 | 50 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |