TR EN

MESLEK EİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MBH109 MESLEK EİĞİ 1 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK SÜZEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. GÜL GÜLER BİNKANAT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Hukuk adalet hizmetlerinde çalışan ara kademe personele dair etik ilkeleri tanımlamak, mesleğe ilişkin etik davranış geliştirmelerini sağlamak ve karşılaşılabilecek etik dışı davranışlar konusunda bilgi vermektir.
İçerik: Etik ve Ahlak Kavramları, Etik ile ahlak arasındaki farklar, Etik ile ilgili temel kavramlar, Ahlak ile ilgili temel kavramlar, Etik ile ilgili Teoriler, Meslek etiği, Farklı mesleklerde etik ilkelerin tarihsel gelişimi, Meslek hayatında Etik Davranışlar, Meslek hayatında etik dışı davranışlar, Mesleki Yozlaşma ve Etik Dışı Davranışların Sonuçları, Sosyal Sorumluluk, Kamuda Etik, Adalet Meslek Etiği, Liderlik ve Etik, İş yerinde etik ortam sağlamak konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etik ve ahlak kavramları arasındaki farkları açıklayabilir.
Meslek hayatında karşısına çıkabilecek etik dışı davranışları açıklayabilir.
Meslek ahlakı kurallarının ulusal ve uluslararası düzenlemelerde nasıl yer aldığını tanımlayabilecek, İlgili düzenlemelere nasıl ulaşacağını kavrayabilir.
Kamu görevlilerine yönelik etik ilkeler hakkında yorum yapabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak taraması Etik ve Ahlak Kavramları, Etik ile ahlak arasındaki farklar, Etik ile ilgili temel kavramlar, Ahlak ile ilgili temel kavramlar Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
2 Kaynak taraması Etik ile ilgili Teoriler Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
3 Kaynak taraması Meslek etiği, Farklı mesleklerde etik ilkelerin tarihsel gelişimi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
4 Kaynak taraması Örnek Olay Çalışmaları Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
5 Kaynak taraması Meslek hayatında Etik Davranışlar Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
6 Kaynak taraması Meslek hayatında etik dışı davranışlar Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
7 Kaynak taraması Mesleki Yozlaşma ve Etik Dışı Davranışların Sonuçları Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak taraması Sosyal Sorumluluk Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
10 Kaynak taraması Kamuda Etik Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
11 Kaynak taraması Adalet Meslek Etiği Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
12 Kaynak taraması Liderlik ve Etik Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
13 Kaynak taraması Örnek Olay İnceleme Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
14 Kaynak taraması İş yerinde etik ortam sağlamak Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
15 Kaynak taraması Konu Tekrarı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Prof.Dr. Menşure KOLÇAK, Meslek Etiği, Ekin Yayınları
Dr.Öğretim Üyesi İdris Hakan Furtun; Adalet Meslek Etiği Ders Notları
Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri İle Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
Kamu Görevlileri Etik Kurulu/2004-27/Genelge
Nuran ÖZTÜRK BAŞPINAR, Demet ÇAKIROĞLU, Meslek Etiği, Nobel Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at law.
4
2
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to think in analytical law.
4
2
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
3
2
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
2
2
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
1
3
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
2
2
To acquired the awareness of life-long learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
3
2
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
3
2
The ability to institute proceedings.
0
3
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 5 50
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0