Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MBH109 | MESLEK EİĞİ | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK SÜZEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. GÜL GÜLER BİNKANAT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Hukuk adalet hizmetlerinde çalışan ara kademe personele dair etik ilkeleri tanımlamak, mesleğe ilişkin etik davranış geliştirmelerini sağlamak ve karşılaşılabilecek etik dışı davranışlar konusunda bilgi vermektir. |
İçerik: | Etik ve Ahlak Kavramları, Etik ile ahlak arasındaki farklar, Etik ile ilgili temel kavramlar, Ahlak ile ilgili temel kavramlar, Etik ile ilgili Teoriler, Meslek etiği, Farklı mesleklerde etik ilkelerin tarihsel gelişimi, Meslek hayatında Etik Davranışlar, Meslek hayatında etik dışı davranışlar, Mesleki Yozlaşma ve Etik Dışı Davranışların Sonuçları, Sosyal Sorumluluk, Kamuda Etik, Adalet Meslek Etiği, Liderlik ve Etik, İş yerinde etik ortam sağlamak konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Etik ve ahlak kavramları arasındaki farkları açıklayabilir. |
Meslek hayatında karşısına çıkabilecek etik dışı davranışları açıklayabilir. |
Meslek ahlakı kurallarının ulusal ve uluslararası düzenlemelerde nasıl yer aldığını tanımlayabilecek, İlgili düzenlemelere nasıl ulaşacağını kavrayabilir. |
Kamu görevlilerine yönelik etik ilkeler hakkında yorum yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak taraması | Etik ve Ahlak Kavramları, Etik ile ahlak arasındaki farklar, Etik ile ilgili temel kavramlar, Ahlak ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
2 | Kaynak taraması | Etik ile ilgili Teoriler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
3 | Kaynak taraması | Meslek etiği, Farklı mesleklerde etik ilkelerin tarihsel gelişimi | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
4 | Kaynak taraması | Örnek Olay Çalışmaları | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
5 | Kaynak taraması | Meslek hayatında Etik Davranışlar | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
6 | Kaynak taraması | Meslek hayatında etik dışı davranışlar | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
7 | Kaynak taraması | Mesleki Yozlaşma ve Etik Dışı Davranışların Sonuçları | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak taraması | Sosyal Sorumluluk | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
10 | Kaynak taraması | Kamuda Etik | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
11 | Kaynak taraması | Adalet Meslek Etiği | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
12 | Kaynak taraması | Liderlik ve Etik | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
13 | Kaynak taraması | Örnek Olay İnceleme | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
14 | Kaynak taraması | İş yerinde etik ortam sağlamak | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
15 | Kaynak taraması | Konu Tekrarı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Prof.Dr. Menşure KOLÇAK, Meslek Etiği, Ekin Yayınları |
Dr.Öğretim Üyesi İdris Hakan Furtun; Adalet Meslek Etiği Ders Notları |
Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri İle Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik |
Kamu Görevlileri Etik Kurulu/2004-27/Genelge |
Nuran ÖZTÜRK BAŞPINAR, Demet ÇAKIROĞLU, Meslek Etiği, Nobel Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
4 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical law.
|
4 | |||||
2 |
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
|
3 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
|
2 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
1 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
2 | |||||
2 |
To acquired the awareness of life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
|
3 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
|
3 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
0 | |||||
3 |
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |