Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MBH106 | BORÇLAR HUKUKU | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. LOKMAN KANTAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Türk Borçlar Hukukunun temel kavramlarını, borç ilişkilerini ve borcun kaynaklarını (hukukî işlemler, haksız fiiller ve sebepsiz zenginleşme) anlatmaktır. |
İçerik: | Borçlar Hukukunun Konusu ve Temel Kavramlar, Sözleşmeler, Borcun Kaynakları, Sözleşmenin Kurulması, Sözleşmenin Geçerlilik Şartları, Sözleşmenin Hükümsüzlüğü, Sözleşmede Değişiklik Yapılması, İfa, İfa Çeşitleri, Temsil, Temsil Türleri, Alacaklının ve Borçlunun Temerrüdü, Haksız Fiiller, Haksız Fiilin Koşulları, Hukuka Uygunluk Nedenleri, Zarar Kavramı ve Türleri, Nedensellik Bağı ve Kusur, Sebepsiz Zenginleşme, Borcu Sona Erdiren Durumlar konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Borç ilişkisine dair temel kavramları tanımlar. |
Sözleşmelerin kuruluş aşamalarını ve bu sözleşmenin taraflara getirdiği yükümlülükleri analiz eder. |
Sözleşmelere hakim olan prensipleri, sözleşmelerin kuruluşunu kavrar ve sözleşme tiplerini ayırt eder. |
Borçların sona erme nedenlerini, temerrütün sonuçlarını somut bir olayda değerlendirir. |
Haksız fiil ve sebepsiz zenginleşmenin şartlarını göz önünde bulundurularak somut olaylarda temel çözümlere ulaşır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Borçlar Hukukunun Konusu ve Temel Kavramlar | - |
2 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Sözleşmeler, Borcun Kaynakları | - |
3 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Sözleşmenin Kurulması | - |
4 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Sözleşmenin Geçerlilik Şartları | - |
5 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Sözleşmenin Hükümsüzlüğü, Sözleşmede Değişiklik Yapılması | - |
6 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | İfa, İfa Çeşitleri | - |
7 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Temsil, Temsil Türleri | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Alacaklının ve Borçlunun Temerrüdü | - |
10 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Haksız Fiiller | - |
11 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Haksız Fiilin Koşulları, Hukuka Uygunluk Nedenleri | - |
12 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Zarar Kavramı ve Türleri | - |
13 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Nedensellik Bağı ve Kusur | - |
14 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Sebepsiz Zenginleşme | - |
15 | Kaynak taraması, internet araştırmaları | Borcu Sona Erdiren Durumlar | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
3 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical law.
|
5 | |||||
2 |
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
|
2 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
|
2 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
1 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
2 | |||||
2 |
To acquired the awareness of life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
|
3 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
|
5 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
4 | |||||
3 |
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 131 |
Genel Toplam | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |