Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MBH108 | İDARE HUKUKU VE YARGILANMASI | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. LOKMAN KANTAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, idare hukuku ve idare yargıya egemen olan ilkeleri ele alarak, idari yargı rejiminin varlığının idari uyuşmazlıkları çözmedeki önemini vurgulamak ve idari yargılama hukukuna ilişkin temel hukuk bilgisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu ders İdare Kavramı, İdare Hukukunun Özellikleri ve Kaynaklar, İdare Hukukuna Hakim Olan İlkeler: Merkezden Yönetim İlkesi, Yerinden Yönetim İlkesi, İdarenin Bütünlüğü İlkesi, Hiyerarşi ve Vesayet, Türk İdare Teşkilatı: Merkezden Yönetim, Türk İdare Teşkilatı: Yerinden Yönetim Kuruluşları, Bireysel İdari İşlemler, Düzenleyici İdari İşlemler, İdari Sözleşmeler, İdarenin Faaliyetleri: Kamu Hizmeti ve Kolluk, Kamu Malları, İdarenin Mal Edinme Usulleri, İdarenin Sorumluluğu, İdari Dava Türleri, İdari Yargı Teşkilatı ve Yürütmenin Durdurulması konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İdare hukukunun temel kavramlarını ve idari teşkilata hakim olan temel ilkeleri tanımlar. |
İdari işlemler ve idari sözleşmeler konularını bilir. |
İdarenin kamu hizmeti ve kolluk faaliyetlerini değerlendirir. |
İdari yargı örgütü ve idari dava türlerini tanımlar. |
İdari bir davada yürütmenin durdurulması kararı verilmesinin şartlarını tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Taraması | İdare kavramı, İdare Hukukunun Özellikleri ve Kaynaklar | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
2 | Kaynak Taraması | İdare Hukukuna Hakim Olan İlkeler: Merkezden Yönetim İlkesi, Yerinden Yönetim İlkesi | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
3 | Kaynak Taraması | İdarenin Bütünlüğü, Hiyerarşi ve Vesayet | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
4 | Kaynak Taraması | Türk İdare Teşkilatı: Merkezden Yönetim | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
5 | Kaynak Taraması | Yerinden Yönetim Kuruluşları | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
6 | Kaynak Taraması | Bireysel İdari İşlemler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
7 | Kaynak Taraması | Düzenleyici İdari İşlemler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | İdari Sözleşmeler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
10 | Kaynak Taraması | İdarenin Faaliyetleri: Kamu Hizmeti ve Kolluk | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
11 | Kaynak Taraması | Kamu Malları, İdarenin Mal Edinme Usulleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
12 | Kaynak Taraması | İdarenin Sorumluluğu | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
13 | Kaynak Taraması | İdari Dava Türleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
14 | Kaynak Taraması | İdari Yargı Teşkilatı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
15 | Kaynak Taraması | Yürütmenin Durdurulması | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gözler, K.(2023). Kısa İdare Hukuku. Ankara: Ekin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
4 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical law.
|
3 | |||||
2 |
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
|
5 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
|
2 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
1 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
3 | |||||
2 |
To acquired the awareness of life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
|
3 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
|
5 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
1 | |||||
3 |
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 7 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 3 | 9 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 123 |
Genel Toplam | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |