TR EN

KLAVYE TEKNİKLERİ IV DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MBH202 KLAVYE TEKNİKLERİ IV 4 2 1 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK SÜZEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: F klavye kullanarak 3 dakikada 90 kelimeyi hatasız olarak yazabilmek, dinlediği bir kararı yazabilmek Dakikada en az 30 kelime yazabilmek amaçlanmaktadır.
İçerik: Zabıt Katipliği Metinleri Yazma, İcra Katipliği Metinleri Yazma, Dinleyerek Yazı Yazabilme, Görevde Yükselme Metinleri Yazma, Hatasız Yazı Yazabilme Çalışmaları ve Hız Çalışmaları konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

F klavyede 10 parmak yazı yazar.
Yazışma kurallarını açıklar ve uygular.
3 dakikada 90'dan fazla sözcük yazar.
Duyduğu bir kararı yazar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hatasız Yazma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
2 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Yabancı Dilde Metin Yazma Uygulama- Laboratuvar Çalışması
3 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hız Arttırma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
4 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık El Yazısıyla Yazılmış Metinleri Yazma Uygulama- Laboratuvar Çalışması
5 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hatalı Metinleri Düzelterek Yazma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
6 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık 3 Dakikalık Hız Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
7 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık 5 Dakikalık Hız Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık 15-20 Dakika Süreyle Klavye Kullanabilme Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
10 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Dijital Uygulamaları Kullanarak Hızlı Yazma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
11 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Dijital Form Doldurma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
12 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Excel’de Hızlı Yazma Çalışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
13 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hızlı Yazma Yarışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
14 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hızlı Yazma Yarışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
15 Kaynak Taraması, Konu ile ilgili internet araştırması, Uygulamaya hazırlık Hızlı Yazma Yarışmaları Uygulama- Laboratuvar Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Günal, S. (der.). (2012). Klavye öğretimi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
F Klavye ve Q Klavye, Problemli İkililer Ve Kullanım Oranları. http://zembereknlp.blogspot.com.tr/

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at law.
3
2
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to think in analytical law.
2
2
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
5
2
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
4
2
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
3
3
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
4
2
To acquired the awareness of life-long learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
3
2
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
3
2
The ability to institute proceedings.
4
3
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 5 50
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0