TR EN

KLAVYE TEKNİKLERİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ATP102 KLAVYE TEKNİKLERİ II 2 3 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BUĞRAHAN ERGÜN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. GİZEM ALTUNTAŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bilimsel araştırmalar sonucu elde edilmiş istatistiksel verilere göre bilgisayarda F klavye kullanarak yazı hızını arttırmak ve dakikalık yüz harf vuruşu yapma becerisi kazandırmak, aynı zamanda kitap okuma ve özetleme tekniği ile bireylerin kendini daha iyi ifade edebilme, doğru ve kurallı yazı yazabilmelerini sağlamayı içerir.
İçerik: Vücut duruşu, oturuş ve parmakların duruş pozisyonlarına göre bilgisayar klavyesindeki temel-alt-üst sıradaki harflere vuruş çalışmaları, kitap okuma ve özetleme tekniği ile kendini ifade edip, doğru okuma, kurallı ve düzgün yazı yazma,farklı metin çalışmaları ile hız ve doğruluk oranını arttırma, parmakları etkin kullanabilme, klavyeye hakim olma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilgisayar başında otururken vücudunu nasıl kullanacağını bilir, uygular.
Klavyede yazı yazarken, parmaklarını nasıl kullanacağını bilir, uygular.
Klavyede yazı yazarken, zamanı nasıl yöneteceğini bilir.
Doğru ve hatasız okumayı bilir.
Kendini ifade edebilir.
Hatasız ve akıcı yazı yazar.
Dil bilgisi kurallarına uygun konuşur ve yazı yazar.
Süratli ve doğru yazı yazar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Microsoft office programları- Powerpoint-Calışma Alanı Klavye Yazı Çalışması Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
2 Kitap Okuma Microsoft office programları- Powerpoint-Slayt İşlemleri Klavye Hız testi çalışmaları Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
3 Kitap Okuma Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
4 Kitap Okuma Microsoft office programları- Powerpoint-Nesne İşlemleri Klavye Hız testi çalışmaları Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
5 Kitap Okuma Microsoft office programları- Powerpoint-Gösteri Ayarları Klavye Hız testi çalışmaları Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
6 Kitap Okuma Microsoft office programları- Powerpoint-Yazdırma Ayarları Klavye Hız testi çalışmaları Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
7 Kitap Okuma Genel Tekrar Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Microsoft office programları- Powerpoint- Uygulama Klavye Hız testi çalışmaları Hatasız Yazı yazma Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
10 Kitap Okuma Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
11 Kitap Okuma Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
12 Kitap Okuma Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
13 Kitap Okuma Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
14 Kitap Okuma Microsoft office programları- Powerpoint-Tasarım Klavye Hız testi çalışmaları Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
15 Kitap Okuma Genel Tekrar Klavye Hız Çalışması Anlatım- Gösterip Yaptırma- Programlı Öğretim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

http://www.interstenoturk.org/klavye-hiz-testi/
http://www.m5bilisim.com/tr/on-parmak/hiz-testi/

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at law.
0
2
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical equipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to think in analytical way.
1
2
To get competence in using the acquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problems, and to produce solutions based on proofs by using the acquired basic-level knowledge and skills.
0
2
To write on Turkish F keyboard with using 10 finger technique
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to carry out independently a basic-level work project in the field of study.
5
2
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
5
3
The ability to manage activities for the professional development of subordinate individuals within the framework of a project.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to evaluate in a critical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
5
2
To acquire the awareness of life-long learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to express opinions on the field-related in written and verbal form.
5
2
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluating of the data in the field of study.
0
2
The ability to institute proceedings.
0
3
To have knowledge about the execution proceeding and bankrupt.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 2 20
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 10 2 20
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 160
Genel Toplam 160
Toplam İş Yükü / 25.5 6,3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0