Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ATP204 | TİCARET HUKUKU II | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BUĞRAHAN ERGÜN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ŞEYDA ŞANLI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ticari Ortaklıkların (Şirketlerin) diğer işletmelerden farkını kavratma, 6102 sayılı Yeni Türk Ticaret kanunu ile şirketlere getirilen hususiyetleri tespit etme, günlük hayatta en çok karşılaşılan şirket türü olan Anonim ve Limited Şirketlerin konu kapsamları ve ortak sorumluluklarının ayrıntısıyla ele alınmak suretiyle faaliyetlerinin değerlendirilebilmesi amaçlar. |
İçerik: | Şirket Kavramı Şirketlerin sınıflandırılması, Adi Şirketle Ticaret Şirketlerinin Karşılaştırılması Şahıs şirketleri ve sermaye şirketleri, Adi şirket tanımı unsurları işleyişi ve sona ermesi, Ticaret Şirketleri Hakkında genel hükümler Tüzel kişilikleri, Birleşmeleri Bölünmeleri, Sorumlulukları, Kollektif Şirket Tanımı unsurları işleyişi ve sona ermesi, Adi Komandit Şirket Tanımı unsurları işleyişi ve sona ermesi, Anonim Şirket Kuruluşu Tanımı unsurları organları, Anonim Şirketlerde Genel Kurul, Anonim Şirketlerde Yönetim Kurulu, Anonim Şirketlerde Denetleme Kurulu, Anonim Şirkette pay sahipliği, Anonim Şirketin sona ermesi ve tasfiyesi, Limited Şirket tanımı unsurları işleyişi ve sona ermesini içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ticari şirketlerin kuruluşu, organları ve şirket ortaklarının sorumluluklarını Yeni TTK hükümleri çerçevesinde değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Taraması | Şirket Kavramı Şirketlerin sınıflandırılması | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Kaynak Taraması | Adi Şirketle Ticaret Şirketlerinin Karşılaştırılması Şahıs şirketleri ve sermaye şirketleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Kaynak Taraması | Adi şirket tanımı unsurları işleyişi ve sona ermesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Kaynak Taraması | Ticaret Şirketleri Hakkında genel hükümler Tüzel kişilikleri, Birleşmeleri Bölünmeleri, Sorumlulukları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Kaynak Taraması | Kollektif Şirket Tanımı unsurları işleyişi ve sona ermesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Kaynak Taraması | Adi Komandit Şirket Tanımı unsurları işleyişi ve sona ermesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Kaynak Taraması | Anonim Şirket Kuruluşu Tanımı unusurları organları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | Pratik Çalışma | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Kaynak Taraması | Anonim Şirketlerde Genel Kurul | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | Kaynak Taraması | Anonim Şirketlerde Yönetim Kurulu | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | Kaynak Taraması | Anonim Şirketlerde Denetleme Kurulu | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Kaynak Taraması | Anonim Şirkette pay sahipliği, Anonim Şirketin sona ermesi ve tasfiyesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | Kaynak Taraması | Limited Şirket tanımı unsurları işleyişi ve sona ermesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
15 | Kaynak Taraması | Pratik Çalışma | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Pulaşlı, H.(2018). Şirketler Hukuku. Seçkin Yayıncılık |
Bahtiyar, M.(2018). Şirketler Hukuku. Beta Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
5 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical equipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical way.
|
5 | |||||
2 |
To get competence in using the acquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problems, and to produce solutions based on proofs by using the acquired basic-level knowledge and skills.
|
5 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using 10 finger technique
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out independently a basic-level work project in the field of study.
|
5 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
5 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the professional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in a critical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
5 | |||||
2 |
To acquire the awareness of life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related in written and verbal form.
|
5 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluating of the data in the field of study.
|
5 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
5 | |||||
3 |
To have knowledge about the execution proceeding and bankrupt.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 6 | 42 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |