Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY144E | SPECIAL EDUCATION | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Özel eğitimin kavram ve ilkelerinin, özel eğitim gerektiren bireyler ve özelliklerinin, özel eğitimle ilgili güncel konulara ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Özel Eğitimin Amaç ve İlkeleri, Özel Eğitimin Tarihçesi, Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Gereksinim Alanları, Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi ve Gelişimsel Tanılama, Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Olan Ailelerin Yaşadığı Sorunlar, Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Anne-Babaların Eğitimi, Özel Gereksinimli Çocukların ve Ailelerinin Sahip Oldukları Haklar, Özel Eğitimin Türkiye’deki Güncel Durumu |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Özel eğitimin amaç ve ilkelerini açıklar. |
Doğum öncesi, sırası ve sonrasında yaşanan komplikasyonun çocuk gelişimi üzerindeki etkisini açıklar. |
Özel gereksinime ihtiyacı olan bireyler arasındaki farkları ayırt eder. |
Meslek tanımı ve görev alanını ayırt eder. |
Meslek etiğini bağlı kalır. |
Meslek etiğine uygun hareket eder. |
Disiplinler arası çalışmanın önemine savunur. |
Gerekli durumlarda diğer meslek elemanlarına yardım eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Eğitimin Amaç ve İlkeleri | Anlatım |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Eğitimin Tarihçesi | Anlatım |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Eğitimin Tarihçesi | Anlatım |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Gereksinim Alanları | Anlatım, Örnek Olay |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Gereksinim Alanları | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Gereksinim Alanları | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi ve Gelişimsel Tanılama | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi ve Gelişimsel Tanılama | Tartışma, Örnek Olay |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Olan Ailelerin Yaşadığı Sorunlar | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Olan Ailelerin Yaşadığı Sorunlar | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Anne-Babaların Eğitimi | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Anne-Babaların Eğitimi | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocukların ve Ailelerinin Sahip Oldukları Haklar | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Eğitimin Türkiye’deki Güncel Durumu | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Baykoç, N. (2011). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. |
Özsoy, Y. Özyürek, M. ve Eripek, S. (2001).Özel Eğitime Giriş. Ankara: Karatepe Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
5 | |||||
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
5 | |||||
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
5 | |||||
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
5 | |||||
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
3 | |||||
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
4 | |||||
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 7 | 1 | 7 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |