Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY247E | DEVELOPMENTAL EVALUATION AND MONITORING | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÜNAL ERDEM ELLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı ve Önemi,Gelişimsel Değerlendirme İle İlgili Tanım ve Kavramlar,Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler,Değerlendirme ve Tanımlamada Etkili Olan Etmenler Gelişimsel Tarama,Gelişimsel İzlem ve önemine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı ve Önemi - Gelişimsel Değerlendirme İle İlgili Tanım ve Kavramlar - Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler - Değerlendirme ve Tanımlamada Etkili Olan Etmenler Gelişimsel Tarama - Gelişimsel İzlem ve Önemi - Formal ve informal Değerlendirme - Gözlem Yöntemleri - Kesin Kayıt ve Yaklaşık Kayıt - Kontrol Listeleri - Portfolyo Değerlendirme - Oran Skalaları - Gelişimsel Değerlendirme Etik - Gelişimsel Değerlendirmede Yapılan Hatalar - Gelişimsel tanımlama süreci ve kullanılan formlar - Dünyada Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları - Türkiye’de Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları - Çocukların Gelişimsel Özelliklerine Standart Olmayan Tekniklerle Gelişimsel Değerlendirme - Gelişim Raporu Hazırlama |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gelişimsel tanımlamanın tanımı ve önemi açıklar. |
Gelişimsel değerlendirme ve tanımlama ile ilgili kavramları söyler. |
Farklı özelliklerdeki çocuklar için tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar. |
Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar. |
Çocuğu tanıma ve gelişimsel değerlendirme yöntemleri ve tekniklerini açıklar. |
Çocuğun yaşına, özelliklerine ve gereksinimlerine uygun olarak yöntem, teknik ve değerlendirme aracı seçer. |
Gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilme becerileri gösterir. |
Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun, standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme yapar. |
Değerlendirme sonuçlarını yorumlayarak gelişimsel/eğitsel tanımlama yapar. |
Değerlendirme sonuçlarına, raporlara ve yönlendirmelere yönelik uygulamalar gerçekleştirir. |
Değerlendirme sonuçlarına uygun gerekli yönlendirmeleri seçer. |
Gelişimsel değerlendirme ve tanımlama sonucu izlem planlar. |
Dünyada ve Türkiye’de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırır |
Çeşitli vakaları analiz ederek yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı ve Önemi | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
2 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel Değerlendirme İle İlgili Tanım ve Kavramlar | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
3 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
4 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Değerlendirme ve Tanımlamada Etkili Olan Etmenler Gelişimsel Tarama | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
5 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel İzlem ve Önemi- Formal ve informal Değerlendirme | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
6 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gözlem Yöntemleri | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
7 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Kesin Kayıt ve Yaklaşık Kayıt | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Kontrol Listeleri - Portfolyo Değerlendirme - Oran Skalaları | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
10 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel Değerlendirme Etik- Gelişimsel Değerlendirmede Yapılan Hatalar | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
11 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişimsel tanımlama süreci ve kullanılan formlar | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
12 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Dünyada Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
13 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Türkiye’de Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
14 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Çocukların Gelişimsel Özelliklerine Standart Olmayan Tekniklerle Gelişimsel Değerlendirme | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
15 | literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma | Gelişim Raporu Hazırlama | Anlatım, tartışma, grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bayhan, P. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Değerlendirme. Ankara: Hedef Yayıncılık. |
Bayhan, P. Gelişimsel Değerlendirme. Ankara: Hedef Yayıncılık. |
Stein MT. Standart Gelişimsel Değerlendirme ve İzlem Araçları. Rudolph Pediatri (Orijinal Adı: Rudolph’s Pediatrics, McGraw-Hill - Çeviri Editörü: M. Yurdakök - 22. Baskı) Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri 2013; 313-318. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
5 | |||||
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
5 | |||||
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
5 | |||||
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
5 | |||||
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
5 | |||||
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
5 | |||||
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 86 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |