TR EN

DEVELOPMENT AND EDUCATION IN SCHOOL PERIOD DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY242E DEVELOPMENT AND EDUCATION IN SCHOOL PERIOD 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Okul döneminde bilişsel gelişim,dil gelişimi, fiziksel gelişim, motor gelişim ve eğitim ile ilgili temel kavram ve terimlerle bunları açıklayan kuramlara ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Okul döneminde bilişsel gelişim, dil gelişimi, fiziksel gelişim, motor gelişim ile ilgili kavram ve kuramlar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilişsel gelişime ilişkin temel kavramları açıklar.
Bilişsel gelişim kuramlarını özetler.
Bilişsel gelişimi etkileyen etmenleri sıralar.
Yaşlara göre bilişsel gelişim basamaklarını açıklar.
Zekâyı tanımlar ve zekânın ölçülmesiyle ilgili yöntemleri açıklar.
Bilişsel gelişim süreçlerini ve bu süreçlerde nelerin etkili olduğunu özetler.
Dil ve ilişkili kavramları açıklar.
Yaşa göre dil gelişim basamaklarını sıralar.
Dil gelişimini etkileyen etmenleri açıklar.
Dil gelişimini destekleyen yöntem ve yaklaşımlarını açıklar.
Tek dilli ve iki dilli gelişim gösteren çocukların özelliklerini açıklar.
Erken çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tanımlar.
Motor gelişim ile ilgili temel kavramları açıklar.
Motor gelişimini etkileyen etmenleri sıralar.
İnce ve kaba motor gelişimi açıklar.
Yaşlara göre motor gelişimi basamaklarını açıklar.
Motor gelişimin diğer gelişim alanları ile ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Ders içeriğine genel bakış Anlatım
2 Literatür taraması Okul döneminde çocukları çalışmak Anlatım, Tartışma
3 Literatür taraması Okul döneminde çocukları çalışmak Anlatım, Tartışma
4 Literatür taraması Okul döneminde çocukları çalışmak Anlatım
5 Literatür taraması Okul döneminde fiziksel gelişim Anlatım
6 Literatür taraması Okul döneminde dil gelişimi Anlatım, Tartışma
7 Literatür taraması Okul döneminde bilişsel gelişim Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Okul döneminde duygusal gelişim Anlatım, Tartışma
10 Literatür taraması Okul döneminde ilişkiler Anlatım
11 Literatür taraması Okul döneminde ilişkiler Anlatım, Tartışma
12 Literatür taraması Okul döneminde sosyal ve ahlaki gelişim Anlatım
13 Literatür taraması Okul döneminde sosyal kimlik ve cinsiyet Anlatım, Tartışma
14 Literatür taraması Okul dönemi ötesi: Ergenlik Anlatım
15 Literatür taraması Sömestr'a genel bakış Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Santrock, J. W. (n.d.). Life-span development (13th ed.). NewYork, NY: McGraw-Hill International Education
Blume Libby Balter, & Zember, Mary Jo, Middle Childhood Development: A Contextual Approach (1st ed.). Pearson

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
5
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
4
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
3
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
3
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
1
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
2
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 4 9 36
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 9 9
Final Sınavı Hazırlığı 1 9 9
Ara Sınav 1 9 9
Ara Sınav Hazırlığı 1 9 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0