TR EN

MUSIC EDUCATION IN CHILDHOOD DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY345E MUSIC EDUCATION IN CHILDHOOD 5 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Müzik, okul öncesi eğitim müfredatında temel bir ders olup çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Çoğu anaokulunda, müzik dersleri bir müzik öğretmeni tarafından verilir ve sınıf öğretmeni tarafından desteklenir. Ancak, müzik öğretim bölümleri okul öncesi müzik öğretimi konusunda herhangi bir kurs sunmamakta; ayrıca, pek çok okul öncesi öğretmen sınıflarında müzik eğitimini desteklemek için gerekli arka plana ve becerilere sahip değildir. Bu kurs, okul öncesi öğretmenlere, müzik eğitiminin küçük çocuklar için neden önemli olduğu, müzik derslerini ilgi çekici ve etkili hale getirmek için çeşitli öğretim yöntemleri ve materyallerini nasıl kullanacakları ve dersler sırasında müzik öğretmenine nasıl yardımcı olacakları konusunda bilgilerin kazandırılması amaçlamaktadır.
İçerik: Bu ders, öğrencilere okul öncesi müzik eğitimi için çeşitli öğretim yöntemlerini tanıtacak ve bunları farklı kültürel geçmişlere ve özel ihtiyaçlara sahip çocuklara nasıl uyarlayacaklarını öğretecektir. Kursun sonunda, öğrenciler okul öncesi müzik dersinin amaçlarını ve içeriğini anlayabilecek, müzik öğretmenine yardımcı olmak için temel müzik becerileri ve bilgisini edinecek ve sınıf içi ve dışında müzikle ilgili etkinlikleri kolaylaştırabileceklerdir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Müzikle ilgili temel kavramları açıklar.
Müziğin çocuğun yaşamındaki yeri ve önemini açıklar.
Müziğin çocuğun farklı alanlardaki gelişimine etkisini özetler.
Farklı müzik etkinliklerine örnek verir.
Çocuklar için müzik etkinlikleri planlar.
Çocuklar için müzik etkinliklerinde kullanılabilecek materyaller tasarlar.
Çocuklara yönelik müzik etkinlikleri üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izleğini okuma Müzik eğitiminin okul öncesi çocukların gelişimini desteklemesi Tartışma ve Ders
2 Ders materyallerini okuma Okul öncesi öğretmenin müzik öğrenimini kolaylaştırmadaki rolü Tartışma ve Ders
3 Ders öncesinde küçük vurmalı çalgıları hazırlama Temel müzik becerilerinin geliştirilmesi: dinleme, ritim, melodi, ton, şarkı söyleme, beden perküsyonu, küçük vurmalı çalgılar, temel solfej Sınıf İçi Aktivite ve Ders
4 Çeşitli müzik türlerini dinleme Farklı kültürlerden klasik, caz, rock, pop, rap ve halk müziği gibi çeşitli müzik türlerini keşfetme Dinleme etkinliği ve tartışma
5 Carl Orff'un bestelerini YouTube'da dinleme Müzik eğitimi yaklaşımları 1: Orff Schulwerk - müziği, hareketi, konuşmayı ve dramayı entegre eden yaratıcı ve bütünsel bir yaklaşım Tartışma ve Ders
6 Suzuki öğrencilerinin çaldığı müziği YouTube'da dinleme Müzik eğitimi yaklaşımları 2: Suzuki Metodu - dinleme, taklit ve tekrar üzerine vurgu yapan besleyici ve ilerleyici bir yaklaşım Tartışma ve Ders
7 Ders materyallerini okuma ve sorular hazırlama Şimdiye kadar öğrenilen kavramların ve becerilerin gözden geçirilmesi ve uygulanması Gözden Geçirme, Soru/Cevap Oturumu
8 - ARA SINAV -
9 Zoltán Kodály tarafından bestelenen müziği YouTube'da dinleme Müzik eğitimi yaklaşımları 3: Kodály Yaklaşımı - müzik okur-yazarlığını, kulak eğitimini ve şarkı söyleme becerilerini geliştiren kapsamlı ve sıralı bir yaklaşım Tartışma ve Ders
10 Émile Jaques-Dalcroze tarafından bestelenen müziği YouTube'da dinleme Müzik eğitimi yaklaşımları 4: Dalcroze Yaklaşımı - müzik ve hareketi kullanarak müzik farkındalığını ve yaratıcılığı artıran eğlenceli ve ifade dolu bir yaklaşım Tartışma ve Ders
11 Çeşitli kültürlerin müziklerini dinleme Çok kültürlü müzik eğitimi - farklı kültürel grupların müzikal gelenekleri, değerleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinme Tartışma ve Ders
12 Ders materyallerini okuma Çeşitli ihtiyaçlara sahip çocuklar için müzik eğitimi - fiziksel veya zihinsel zorlukları olan çocukların ihtiyaçlarını karşılamak için müzik etkinliklerini ve materyallerini uyarlamak Tartışma ve Ders
13 Ders materyallerini okuma Müzikal ebeveynlik: Ebeveynlerin okul öncesi çocukların müzikal becerilerini, bilgisini ve yaratıcılığını geliştirmedeki rolünü keşfetme Tartışma ve Ders
14 Ders materyallerini okuma Okul öncesi müzik eğitimi için yaşa uygun bir müfredat ve ortam tasarlama - kursu planlamak için öğrenilen prensipleri ve yöntemleri etkili ve etkileyici müzik dersleri planlamak için uygulama Sınıf İçi Aktivite ve Ders
15 Ders materyallerini okuma ve sorular hazırlama Ders boyunca öğrenilen kavramların ve becerilerin gözden geçirilmesi ve uygulanması Gözden Geçirme, Soru/Cevap Oturumu
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Burton, S. L., & Taggart, C. C. (Eds.). (2011). Learning from young children: Research in early childhood music. R&L Education.
Abril, C. R., & Gault, B. M. (Eds.). (2016). Teaching general music: Approaches, issues, and viewpoints. Oxford University Press.
Scott, S. J. (2017). Music education for children with autism spectrum disorder: A resource for teachers. Oxford University Press.
Ryan, C. (2009). Building strong music programs: A handbook for preservice and novice music teachers. R&L Education.
Young, P. G. (2010). Enhancing the professional practice of music teachers: 101 tips that principals want music teachers to know and do. R & L Education.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
4
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
4
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
4
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
5
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
4
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 8 1 8
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 1 4
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 1 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 1 4
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 52
Genel Toplam 52
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0