TR EN

MATH AND SCIENCE EDUCATION IN PRESCHOOL PERIOD DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY347E MATH AND SCIENCE EDUCATION IN PRESCHOOL PERIOD 5 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Erken çocukluk eğitiminde fen ve matematik eğitiminin çocuklar için gelişimsel gereklilikleri, yeri ve önemine dair; fen ve matematik etkinliklerini uygulamaya ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Erken çocukluk eğitiminde matematik ve fen (bilim) eğitimi kavramları, kuramların bu konulardaki açıklamaları, matematik ve fen eğitimi ile alakalı güncel yaklaşım ve uygulamalar, okul öncesi eğitimde matematik ve fen eğitiminin planlanması

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavram gelişimini açıklar.
Farklı yaş ve gelişimsel özellikteki çocuklara yönelik fen etkinlikleri tasarlar.
Farklı yaş ve gelişimsel özellikteki çocuklara yönelik matematik etkinlikleri tasarlar.
Fen ve matematik etkinlikleri için uygun materyal üretir.
Konu ile ilgili kuramcıların düşüncelerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Tanışma, izlence tanıtımı, çocukların gözünden fen ve bilim Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin amacı, yeri ve önemi Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama Erken çocukluk eğitiminde fen öğretim yöntemleri Örnek olay, Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Erken çocukluk eğitiminde fen öğretim yöntemleri ve öğrenme merkezleri Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Erken çocukluk döneminde fen öğrenme ortamları Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Bilişsel süreç becerileri Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama Fen öğretiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolü Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Erken çocukluk eğitiminde matematiksel kavram gelişimi Anlatım, Tartışma, Bireysel Araştırma
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Erken çocukluk eğitiminde matematiksel kavram gelişimi II Anlatım, Tartışma, Örnek olay, Bireysel Araştırma
11 Literatür Tarama Matematiksel öğrenme süreçleri: Eşleştirme ve sınıflama Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama Matematiksel öğrenme süreçleri: Sayı, işlem ve geometri kavramı Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama Erken çocukluk döneminde matematik ve fen ilişkisi Anlatım, Tartışma
14 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma Fen ve matematik etkinlik planları sunumları Grup çalışması
15 Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma Fen ve matematik etkinlik planları sunumları Grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akman, B., Alisinanoğlu, F., Baydemir, G., Buldu, M., Erdoğan, S., Kesicioğlu, O.S., Taşkın, N., Ünal, M., Veziroğlu, M., Yıldırım, A., Yıldırım Hacıibrahimoğlu, B. (2017). Okul öncesi matematik eğitimi. Pegem Akademi: Ankara
Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler Yıldız, T., Alabay, E., Alan, Ü., Arslan Çiftçi, H., Güçhan Özgül, S., Günşen, G., Kahriman, D., Kuru, N., Önkol, F.L., Öztürk, M.K., Saçkes, M., Soydan, S., Ünal, M., Ünsal, F.Ö., Veziroğlu Çelik, M. (2017). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Anı Yayıncılık: Ankara.
Topçu, S.M., Özkan, B. (2018). Erken Çocuklukta Fen Eğitimi. Efe Yayınları: İstanbul.
Şahin, F. (2017). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Hedef Yayıncılık: Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
5
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
2
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
2
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
5
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
2
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
5
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
4
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
5
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 1 3
Ödev 3 1 3
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 52
Genel Toplam 52
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0