Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY212E | CREATIVITY AND ART DURING CHILDHOOD | 4 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yaratıcılık ve sanata ilişkin temel kavramlar, yaratıcılık üzerinde etkili olan faktörler, farklı sanat alanlarının çocuklar üzerindeki etkileri, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar ve yaratıcı sanat etkinlikleri hazırlamaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Sanat ve yaratıcılık ile ilgili kavramlar ve yaratıcı bireylerin özellikleri, erken çocukluk döneminde yaratıcılığın desteklenmesi ve eğitimcinin rolü, çocukta yaratıcılığın gelişimini etkileyen faktörler, yaratıcılığı destekleyen bir ortam ve program hazırlama, çocuklara yönelik farklı sanat alanları, çocuk resimlerinin aşamaları ve özellikleri, yaratıcılıkta aile ve sanatın önemi, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar, çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlikleri ve yaratıcı materyaller, hazırlama, çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlik örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sanat ve yaratıcılıkla ilgili kavramları açıklar. |
Sanat ve yaratıcılığın gelişiminde etkili olan etmenleri ayırır. |
Sanat ve yaratıcılığın gelişim sürecini açıklar . |
Yaratıcılıkta aile ve sanatın önemini ifade eder. |
Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun yaratıcı materyaller tasarlar. |
Yaratıcı materyallerin çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygunluğunu değerlendirir. |
Erken çocukluk döneminde yaratıcılığın desteklenmesinde eğitimcinin rolüne uygun davranır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Dersin Tanıtımı ve "Yaratıcılık Nedir?" | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Sanatın Çocukların Gelişimi Alanlarına Katkısı | Anlatım |
3 | Bireysel Araştırma | Sanatsal Gelişimin Aşamaları | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
4 | Bireysel Araştırma | Eğitimcinin Rolü: Yaratıcılığı Destekleyen Bir Ortam ve Program Hazırlama | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
5 | Bireysel Araştırma | Çocukların Çizimlerinin Anlaşılması ve Yorumlanması - 1 | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
6 | Bireysel Araştırma | Çocukların Çizimlerinin Anlaşılması ve Yorumlanması - 2 | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
7 | Bireysel Araştırma | Şimdiye kadar olan konuların gözden geçirilmesi | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel Araştırma | Çocukların Sanatı ve Metinler-arasılık: Eleştirel ve Yaratıcı Medya Okuryazarlığı | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
10 | Bireysel Araştırma | Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlikleri örneklerinin hazırlanması ve tartışılması | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
11 | Bireysel Araştırma | Yaratıcı Ortamlar ve Yaratıcı Müfredat Oluşturma | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
12 | Bireysel Araştırma | Yaratıcılık ve Aileler | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
13 | Bireysel Araştırma | Sanatçıların eserleri aracılığıyla Yaratıcılığı Besleme | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
14 | Bireysel Araştırma | Medya aracılığıyla Yaratıcılığı Besleme üzerine Öğrenci Sunumları | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
15 | Bireysel Araştırma | Şimdiye kadar olan konuların gözden geçirilmesi ve ders konuları üzerine tartışmalar | problem çözme, yaratıcı çalışma, bireysel çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İnan, H., Öncü, E., Tanju, E., Turaşlı, N., Ünlüer, E., Zeteroğlu, E. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılığın Geliştirilmesi.Ankara: Pegem Akademi. |
Englebright Fox, J. & Schirrmacher, R. (2014).Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi/ Art & Creative Development for Young Children (Çev. İlkay ULUTAŞ , Ender DURUALP ,Fatma Elif KILINÇ , Gökhan DUMAN , Elif ÖZTÜRK YILMAZTEKİN , Ümit DENİZ , Aynur BÜTÜN AYHAN). Ankara: Nobel Akademi. |
Halmatov, S. (2016). Çocuk Resimleri Analizi ve Psikolojik Resim Testleri. Ankara: Pegem Akademi. |
Yavuzer, H. (2013). Resimleriyle Çocuk. İstanbul:Remzi Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
|
5 | |||||
2 |
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
|
4 | |||||
3 |
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
|
5 | |||||
3 |
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Formulates the thoughts and practices in the field.
|
4 | |||||
2 |
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Joins actively to the teamwork.
|
4 | |||||
2 |
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
|
5 | |||||
3 |
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Works independently in researches and practices related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |