TR EN

NÖROANATOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY144 NÖROANATOMİ 2 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin özelliklerini ve fonksiyonlarını kavramaya ve bu nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını ayırt edebilme yeterliliğine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Periferik sinir sisteminin temel özellikleri, innerve ettikleri kaslar ve patolojilerinin klinik özellikleri, medulla spinalis, beyin sapı, diensefalon ve telensefalonun makro anatomisi, fonksiyonları ve anatomisindeki klinik özellikler, otonom sinir sistemi anatomisinin klinik özellikleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sinir sisteminin genel yapısını açıklar.
Sinir sistemi terminolojisini açıklar.
Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin anatomik özelliklerini açıklar.
Merkezi, periferik ve otonom sinir sistemine ait yapıların fonksiyonlarını gözden geçirir.
Duyu-algı-motor bütünleşme sürecini oluşturan yapıların etkileşimlerini açıklar.
Nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri gözden geçirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel Araştırma Literatür Tarama MSS giriş, sinir sisteminin temel yapıları, beyin zarları, beyin omurilik sıvısı Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
2 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Medulla spinalis Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
3 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Medulla spinalis, inen-çıkan yolları Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
4 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Mesencephalon, Medulla oblongata (Bulbus) Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
5 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Pons ve Cerebellum Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
6 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Bazal ganglionlar Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
7 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Diensefalon Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma Literatür Tarama İşitme ve görme yolları Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
10 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Limbik sistem Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
11 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Otonom sinir sistemi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
12 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Telensefalon Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
13 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Kraniyal sinirler Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
14 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Spinal sinirler Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
15 Bireysel Araştırma Literatür Tarama Merkezi sinir sisteminin damarları Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Fonksiyonel Nöroanatomi. Ed. Prof. Dr. Doğan Taner, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. Yayınları (2015).
Neurology and Neurosurgery İllustrated. Kenneth W. Lindsay, ian Bone, Robin Callander. Longman Group UK Limited (1986)
Temel Nöroanatomi. Prof. Dr. Mehmet Yıldırım, Nobel Tıp Kitabevi (2018).
Nöroanatomi. Douglas J. Gould, Çeviri Ed. Prof. Dr. Yasin Arifoğlu (2018).
Netter, F. İnsan Anatomisi Atlası. Cumhur, M. (Çeviri Ed.), İstanbul: Palme Yayıncılık (2021).
Nöroanatomi. Ed. Prof. Dr. Doğan Taner, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. Yayınları (2015).
Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins (2009)
Her Yönüyle Nöroanatomi Prof. Dr. Yasin Arifoğlu, İstanbul Tıp Kitabevleri (2022)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
5
2
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 107
Genel Toplam 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0